Social media creepy

Sosyal medya pazarlaması, her büyüklükteki işletmenin potansiyel müşterilere ve müşterilere ulaşması için güçlü bir yoldur. İnsanlar sosyal medyada markaları keşfediyor, hakkında bilgi alıyor, takip ediyor ve alışveriş yapıyor, bu  Facebook, Instagram ve LinkedIn gibi platformlarda değilseniz çok şey kaçırıyorsunuz! Sosyal medyada harika pazarlama, sadık marka savunucuları oluşturarak ve hatta olası satışları ve satışları artırarak işinize olağanüstü bir başarı getirebilir.

Bu eksiksiz sosyal medya pazarlama kılavuzunda şunları öğreneceksiniz:

  • Faydaları, istatistikleri ve ipuçlarıyla birlikte sosyal medya pazarlamacılığı nedir?
  • Bir sosyal medya pazarlama stratejisi ve bunu gerçekleştirmek için bir plan nasıl oluşturulur?
  • En iyi yedi sosyal medya pazarlama platformu ve bunların nasıl kullanılacağı
Sosyal Medya Analizi 1200x642 1

İçindekiler

  • Sosyal medya pazarlaması nedir ?
  • Sosyal medya pazarlamasının faydaları
  • Sosyal medya pazarlama istatistikleri
  • Sosyal medya pazarlama stratejisi
  • Sosyal medya pazarlama planınızı oluşturma
  • Sosyal medya pazarlama ipuçları
  • En iyi sosyal medya pazarlama platformları
  • Sosyal medya pazarlama kursları
  • Sosyal medya pazarlama hizmetleri

Sosyal medya pazarlaması nedir?

Sosyal medya pazarlaması, pazarlama ve marka hedeflerinize ulaşmak için popüler sosyal medya ağlarının gücünden yararlanan bir dijital pazarlama biçimidir . Ancak bu sadece ticari hesaplar oluşturmak ve canınız istediğinde paylaşım yapmakla ilgili değil. Sosyal medya pazarlaması, ölçülebilir hedeflere sahip gelişen bir strateji gerektirir ve şunları içerir:

  • Profillerinizi korumak ve optimize etmek.
  • Markanızı temsil eden ve alakalı bir kitleyi çeken resimler, videolar, hikayeler ve canlı videolar yayınlamak.
  • Yorumlara, paylaşımlara ve beğenilere yanıt vermek ve itibarınızı izlemek.
  • Markanızın etrafında bir topluluk oluşturmak için takipçileri, müşterileri ve etkileyicileri takip edin ve onlarla etkileşim kurun.

Sosyal medya pazarlaması , işletmenizin yüksek oranda hedeflenmiş büyük hacimli kullanıcıların önünde görünmesi için ödeme yapabileceğiniz ücretli sosyal medya reklamcılığını da içerir.

sosyal medya analiz trafik artirma

Sosyal medya pazarlamasının faydaları

Bu kadar yaygın kullanım ve çok yönlülük ile sosyal medya, günümüzde işletmenizi pazarlamak için en etkili ücretsiz kanallardan biridir. Sosyal medya pazarlamasının belirli faydalarından bazıları şunlardır:

  • İşinizi insanlaştırın: Sosyal medya, işletmenizi pazarınızda aktif bir katılımcıya dönüştürmenizi sağlar. Profiliniz, gönderileriniz ve kullanıcılarla etkileşimleriniz, kitlenizin aşina olabileceği, bağlantı kurabileceği ve güvenebileceği, cana yakın bir kişilik oluşturur.
  • Trafiği artırın: Profilinizdeki bağlantı, yayınlarınızdaki blog gönderisi bağlantıları ve reklamlarınız arasında, sosyal medya, web sitenize gelen trafiği artırmak için ziyaretçileri müşteriye dönüştürebileceğiniz en iyi kanaldır. Artı, sosyal sinyaller dolaylı bir SEO faktörüdür.
  • Potansiyel müşteriler ve müşteriler oluşturun: Instagram/Facebook mağazaları, doğrudan mesajlaşma, profillerdeki harekete geçirici mesaj düğmeleri ve randevu alma özellikleri gibi özellikler aracılığıyla doğrudan bu platformlarda potansiyel müşteriler ve dönüşümler oluşturabilirsiniz.
  • Marka farkındalığını artırın: Sosyal medya platformlarının görsel doğası, görsel kimliğinizi geniş kitleler arasında oluşturmanıza ve marka bilinirliğini artırmanıza olanak tanır . Ve daha iyi marka bilinirliği, diğer tüm kampanyalarınızda daha iyi sonuçlar anlamına gelir.
  • İlişkiler kurun: Bu platformlar, takipçilerinizle ağ kurabileceğiniz, geri bildirim toplayabileceğiniz, tartışmalar düzenleyebileceğiniz ve bireylerle doğrudan bağlantı kurabileceğiniz hem doğrudan hem de dolaylı iletişim hatları açar.
3099623822

Kitleniz sosyal medya ağlarında ne kadar büyük ve etkileşimli olursa, pazarlama hedeflerinize ulaşmanız o kadar kolay olacaktır.

📣 İşletmenizin tanıtımından bahsetmişken…

Ücretsiz rehber >> İşletmenizi Tanıtmanın En İyi 30 Yolu

Sosyal medya pazarlama istatistikleri

Yukarıdaki faydalarla ilgili olarak, sadece bizim sözümüze güvenmeyin. Gücünü kanıtlayan bazı sosyal medya pazarlama istatistiklerine bir göz atalım :

  • Ortalama bir Amerikalı yetişkin her gün sosyal medyada 2,25 saat harcıyor.
  • Sosyal medyada bir işletmeyle ilgili olumlu bir deneyime sahip olan kişilerin %70’inden fazlası , bu işletmeyi ağlarına önerecektir.
  • Facebook kullanıcıları her ay ortalama 12 Facebook reklamına tıklıyor .
  • İnsanların %81’i Instagram’ı ürün ve hizmetleri araştırmak için kullanıyor.
  • Twitter kullanıcılarının yaklaşık %80’i , tweet’lerine yanıt aldıklarında bir işletme hakkında daha olumlu hissediyorlar.
  • LinkedIn’deki 5 kişiden 4’ü iş kararlarını yönlendiriyor.
  • TikTok kullanıcılarının %46’sı , başka herhangi bir dikkat dağıtmadan uygulamaya katılıyor.
sosyal medya rakip analizi

Başarılı bir sosyal medya pazarlama stratejisinin temelleri

Başarılı bir sosyal medya pazarlama stratejisi her işletme için farklı görünebilir, ancak hepsinin ortak noktaları şunlardır:

  • Kitlenizin bilgisi: Hangi platformları kullandıkları, ne zaman ve neden kullandıkları, hangi içeriği sevdikleri, başka kimleri takip ettikleri ve daha fazlası.
  • Marka kimliği: Kitlenize iletmek istediğiniz mesaj nedir? İçeriğinizi görüntülerken nasıl hissetmelerini istersiniz?
  • İçerik stratejisi: Sosyal medyada bir miktar kendiliğindenlik olsa da, tutarlı bir sese sahip olabilmek ve düzenli olarak kaliteli içerik üretebilmek için yapılandırılmış bir içerik stratejisine ihtiyacınız olacak.
  • Analizler: Kime ulaştığınız, paylaşılacak doğru içerik, yayınlanacak en iyi zamanlar ve daha fazlası dahil olmak üzere ölçülebilir içgörüler stratejinizi bilgilendirir .
  • Düzenli aktivite: Sosyal medya gerçek zamanlı bir platformdur. İşinizi büyütmek için kullanmak istiyorsanız, düzenli olarak gönderi paylaşmanız, işletmenizle olan ilişkileri takip etmeniz, tekrar etkileşim kurmanız, trendlere ayak uydurmanız ve doğru profilleri korumanız gerekir.
  • Gelen yaklaşım: İşletmenizi tanıtmak için sosyal medyayı kullanmayın. Yararlı ve ilgi çekici içerikler aracılığıyla değer katmaya ve çevrenizdekileri oluşturmaya odaklanın. Bu da işletmenizi organik olarak tanıtacak ve diğerleri sizin için tanıtacaktır.

Daha fazla yardım için Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Kolay Kılavuzumuza gidin.

Sosyal medya pazarlama planınızı oluşturma

Artık bir sosyal medya pazarlama stratejisinin temellerini bildiğinize göre, onu eyleme geçirme zamanı. Sosyal medya pazarlama planınız, stratejinizi gerçekleştirmenin yol haritasıdır. Başarınızı ölçebilmeniz ve kaynaklarınızı akıllıca harcadığınızdan emin olabilmeniz için çabalarınızın çevresine bir yapı koyar. Sosyal medya pazarlama planınızı şu şekilde oluşturabilirsiniz :

  1. Platformlarınızı seçin: Hedef kitlenize, sektörünüz için popüler olan platformlara ve bant genişliğinize göre seçim yapın. Yalnızca aktif olarak ayak uydurabileceğiniz sayıda platform alın. Her zaman bir tanesiyle başlayabilir ve sonra alıştıkça daha yavaş ekleyebilirsiniz.
  2. Hedefler ve hedefler belirleyin: Bunlar, bir ay boyunca günde bir kez gönderi yayınlamak, profillerinizi oluşturmak veya rekabet analizi yapmak gibi basit ve başlangıç ​​için göreve benzer olmalıdır . Bir kez bir ritme girip içgörüler topladığınızda, takipçi sayınızı %X oranında artırmak veya ayda X [kitlenizin beğendiğini bulduğunuz içerik türleri] yayınlamak gibi daha spesifik ve stratejik hedefler belirleyebilirsiniz.
  3. Düzenli olarak raporlayın ve düzenleyin: Hangi gönderilerin en çok etkileşimi oluşturduğunu, daha fazla takipçi alıp almadığınızı belirlemek ve hedef kitlenizin demografisini görmek için her platformun analitiğini kullanın. Neyin işe yaradığını kullanın ve ölçeklendirin ve neyin işe yaramadığını karıştırın.

Sosyal medya pazarlama ipuçları

Sosyal medyada pazarlamaya başlamaya hazır mısınız? İşte sosyal medya kampanyalarınızı başlatmak için birkaç sosyal medya pazarlama ipucu .

Çeşitli içerik oluşturun

Çevrimiçi pazarlamanın diğer alanlarıyla uyumlu olarak, sosyal medya pazarlaması söz konusu olduğunda içerik üstündür. Düzenli olarak gönderi paylaştığınızdan ve ideal müşterilerinizin yararlı ve ilginç bulacağı gerçekten değerli bilgiler sunduğunuzdan emin olun. Bu içerir:

  • Nasıl yapılır, hızlı ipuçları
  • Yerel ve endüstri haberleri
  • Veriler ve içgörüler
  • Anketler, sorular, yarışmalar
  • Güncellemeler ve duyurular

Ayrıca, sosyal medyanın sunduğu resimler, videolar, hikayeler, canlı yayınlar, çevrimiçi mağazalar ve daha fazlası dahil olmak üzere çeşitli biçimlerden yararlanmak anlamına gelir.

Harika sosyal medya içeriği oluşturma konusunda yardım için:

  • Instagram Live , Facebook Live ve YouTube Live’daki kılavuzlarımıza göz atın .
  • Keşke Daha Önce Bilseydim Diyeceğiniz Bu 6 Destansı Instagram Hikayesi Hilesi’ni deneyin .
  • Şablonları kullanın! Bu Tatil ve Noel Sosyal Medya Gönderi Şablonları gibi .

Tutarlı kalın

Pazarlama için sosyal medyayı kullanmak, işletmenizin marka imajınızı çeşitli farklı sosyal medya platformlarına yansıtmasını sağlar. Her platformun kendine özgü ortamı ve sesi olsa da, ister arkadaş canlısı, ister eğlenceli veya güvenilir olsun işletmenizin temel kimliği tutarlı kalmalıdır.

Sadece gönderi paylaşmayın, katılın

Başka bir deyişle, tüm gönderilerinizi planlamak için ayda bir oturum açmayın. Sosyal medya kanalları topluluklardır. İçeriğinizle kimlerin etkileşim kurduğuna dikkat etmeniz ve geri etkileşimde bulunmanız gerekir; yorumları yanıtlayın, gönderilerini beğenin, paylaşın ve yorum yapın, canlı yayınlar yapın, tartışmaları başlatmak için anketler ve gerçek zamanlı sorular yayınlayın ve başkalarının içeriğini yeniden yayınlayın.

İçerik oluşturma araçlarını kullanın

Kimsenin size Instagram’ın en görsel sosyal medya platformu olduğunu söylemesine izin vermeyin. Onların hepsi! Bir kişinin akışında öne çıkmak istiyorsanız, gönderilerinize çekici görsellerle (fotoğraflar, çizimler, sanata dönüştürülmüş metinler) eşlik etmeniz gerekir. Canva gibi içerik oluşturma araçları, profesyonel görünen, üzerinde logonuzun bulunduğu ve markanızla tutarlı görselleri hızlı bir şekilde oluşturmanıza olanak tanıyan şablonlara ve özelliklere sahiptir.

Yeniden tasarlayın, yeniden yayınlayın, geri dönüştürün

Sosyal medya kalabalık bir yerdir, bu nedenle hedef kitlenizin ilgisini çekmek istiyorsanız düzenli olarak harika içerikler yayınlamanız gerekir. Bunu yapmanın sırrı? Üç R:

  • Yeniden Amaç: Bir müşteri incelemesinden bir Facebook gönderisi oluşturun, bir blog gönderisini bir dizi Tweet’e ekleyin , bir vaka çalışmasını Instagram’da bir müşteri spot ışığına dönüştürün; bir web semineri sunumunu LinkedIn’de dönen bir gönderiye dönüştürün. İmkanlar sonsuzdur.
  • Yeniden Yayınlama: Ölçülü olarak yapılacak, ancak içerik takviminizdeki boşlukları doldurmanın harika bir yolu. Instagram’da yeniden yayınlayın ve kullanıcı tarafından oluşturulan ve etkileyici içerikleri retweetleyin. Ayrıca yetkili kaynaklardan içerik düzenleyebilir ve bu bağlantıları gönderilerinizde paylaşabilirsiniz.
  • Geri Dönüşüm: TikTok videolarınızı ve Instagram Makaralarınızı YouTube’da yayınlayın; yeni takipçilerin önüne geçmek için en iyi performans gösteren blog gönderilerinizi her ay yeniden paylaşın; Facebook Live kayıtlarınızı YouTube kanalınıza ekleyin.

Kendi beslemenizi düzenleyin

Her zaman başkalarının akışlarında görünmenin yollarını arıyoruz, ancak kendimizinkinden elde edilecek bir değer olduğunu unutuyoruz. Rakiplerinizi takip ederek onları takip edin, kendi stratejinize uyarlayabileceğiniz fikirler edinin ve doldurabileceğiniz boşlukları belirleyin. Trendlerin zirvesinde kalmak ve kendinizi eğitmek için etkileyicileri takip edin. Değerlerinizi paylaşan veya ilham almak için harika içerik stratejilerine ve sıra dışı fikirlere sahip markaları takip edin.

Analitik ile başarıyı ölçün

Verileri takip etmeden sosyal medya pazarlama stratejilerinizin başarısını belirleyemezsiniz . Google Analytics, en muzaffer sosyal medya pazarlama tekniklerinizi ölçmenize ve hangi stratejilerin terk edilmesinin daha iyi olduğunu belirlemenize yardımcı olacak harika bir sosyal medya pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Sosyal medya pazarlama kampanyalarınıza izleme etiketleri ekleyin, böylece onları düzgün bir şekilde izleyebilirsiniz. Hangi sosyal içeriğinizin hedef kitleniz üzerinde en iyi performansı gösterdiğine dair daha fazla bilgi edinmek için her bir sosyal platformdaki analitiği kullandığınızdan emin olun.

ücretli sosyal deneyin

Sosyal medyada reklam vermenin birçok nedeni arasında, erişiminizi genişletmenin oldukça uygun maliyetli bir yolu olmasıdır. Kartlarınızı doğru oynarsanız, içeriğinizi ve tekliflerinizi çok büyük bir izleyici kitlesinin önünde çok düşük bir maliyetle alabilirsiniz. Çoğu sosyal medya platformu , bütçenizi tam olarak işinizle ilgilenme olasılığı en yüksek olan insan türlerine odaklamanıza olanak tanıyan inanılmaz derecede ayrıntılı hedefleme yetenekleri sunar. Aşağıda, ücretli sosyal medya pazarlamasına başlamak için bazı ipuçları ve kaynaklar bulunmaktadır:

İşletmeler için en iyi sosyal medya pazarlama platformları

İşletmeler için en iyi sosyal medya pazarlama platformları arasında Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok ve Snapchat bulunur. Farklı sosyal medya pazarlama siteleri farklı yaklaşımlar gerektirir, bu yüzden her biri hakkında kısa bir genel bakış – kullanıcı tabanı, ana hisleri, artıları, eksileri ve içerik türleri.

Burada her platforma kapsamlı bir göz atabilirsiniz: En Büyük, En Kötü, En Popüler Sosyal Medya Platformları ve Güçlerini Nasıl Kullanabilirsiniz?

Facebook

Facebook, dünyanın en büyük sosyal medya platformu olmasının yanı sıra en büyük yerel işletme dizinlerinden biridir. Farklı yaş gruplarından insanlar, arkadaşları ve aileleriyle iletişim kurmak, gruplara ve forumlara katılmak, kendilerine yakın işletmeleri bulup ziyaret etmek ve markaları takip etmek için bunu kullanıyor. Facebook, aşağıdakiler için harika bir sosyal medya pazarlama platformudur:

  • Mevcut müşterilerle ilişkiler kurun
  • Saat değişikliklerini, etkinlikleri ve kilometre taşlarını duyurun
  • Tartışmalar ve canlı yayınlar düzenleyin
  • Baby Boomers’a pazar

Facebook’ta organik erişim sınırlıdır, bu nedenle potansiyel müşteriler oluşturmak veya yeni kitleler bulmak istiyorsanız, Facebook reklamcılığı en iyi seçeneğinizdir.

Youtube

YouTube’u bir sosyal medya pazarlama kanalı olarak düşünmeyebilirsiniz, ancak tam size göre: Kanalınızda videolar yayınlayabilirsiniz; diğer videoları paylaşın, yorum yapın ve beğenin ve beğendiğiniz diğer hesapları takip edin. Ayrıca, ana sayfanızda önerilen videoların yer aldığı derlenmiş bir özet akışınız var. YouTube’da sosyal medya pazarlamasının anahtarı, “viral olmaya” çalışmak değil, değer katmaktır. Şunlar için en iyisidir:

  • Öğreticiler, nasıl yapılır ve açıklayıcı videolar
  • Alışveriş yapılabilir YouTube canlı yayınları
  • Reklamcılık (platformda video reklamlar ve görüntülü reklamlar)
  • SEO (video “nasıl yapılır” SERP’ine hakim oluyor!)

instagram

Instagram, LinkedIn ve Twitter’dan yıllar sonra sahneye çıkmasına rağmen, bu platformları hızla geride bıraktı ve 2018’de aylık bir milyar aktif kullanıcıya ulaştı. Akış gönderileri, Hikayeler, Hayatlar, Makaralar ve IGTV gibi çeşitli içerik biçimleriyle popüler. İnsanlar, satın aldıkları ve kişisel değerlerini destekleyen etkileyicileri ve markaları takip etmek için Instagram’ı kullanıyor. Instagram biyografinizi oluşturun ve ardından şunun için kullanın:

  • Sosyal alışveriş
  • etkileyici pazarlama
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik
  • Şirket kültürü

Instagram reklamlarının maliyeti genellikle Facebook’tan daha yüksektir, ancak iyi haber şu ki organik erişim de daha yüksektir .

LinkedIn

LinkedIn profesyonel bir ağ olabilir ama aynı zamanda liderliği, öğrenmeyi ve temel değerleri kutlayan ilham verici bir topluluktur. Dolayısıyla, onu ağ oluşturmak, potansiyel müşterileri bulmak ve sektör içgörülerini paylaşmak için kullanmanın yanı sıra, şirket kültürünüzü ifade etmek ve iş markanızla paralel olarak kişisel markanızı oluşturmak için de harika bir yerdir. Yararlanabileceğiniz tonlarca LinkedIn şirket sayfası özelliği vardır, bu nedenle sayfanızı oluştururken dikkatli olun. LinkedIn, aşağıdakiler için harika bir platformdur:

  • En iyi yetenekleri çekin
  • Ortaklar, meslektaşlar ve müşterilerle ağ kurun
  • Şirket kilometre taşlarını ve kültürünü paylaşın
  • Sektörel haberler ve içgörüler sonrası

Twitter

Twitter, hızlı düşünceler, faydalı bilgiler ve enerjik tartışmalardan oluşan güzel bir şekilde birbirine geçmiş bir ağdır. Her sosyal medya platformunda düzenli olarak aktif olmalısınız, ancak burada özellikle önemlidir. Birçok kişi Twitter’ı haber almak, markaları takip etmek ve müşteri hizmetleri almak için kullanıyor. Bir müşteri sizin hakkınızda güzel bir şey söylediğinde retweet yapmayı unutmayın ve mümkün olduğunda insanların sorularını yanıtlamayı unutmayın. Twitter’da etkili sosyal medya pazarlaması için şunları yapmak isteyebilirsiniz:

  • Haberleri ve trendleri takip etmek için etkileyicileri takip edin.
  • Tek bir başlıkta bir dizi Tweet aracılığıyla bir hikaye paylaşın.
  • Kendinizi müşteri hizmetleri ve SSS için uygun hale getirin.

Snapchat

Snapchat sadece gençler için değil. En büyük yaş grubu (%75) 13-34 yaş aralığındadır ve Snap Maps, coğrafi filtreler ve Gannett ile olan ortaklığı sayesinde sandığınızdan daha fazla yerel odaklıdır. Platformda ilişki kuramasanız da eğlenceli görseller ve kısa videolar ile bir kitle oluşturabilirsiniz. Snapchat’i şunlar için kullanın:

  • Lokasyon bazlı pazarlama
  • uygulama pazarlama
  • İyi hissettiren içerik

TikTok

TikTok, tüm zamanların en hızlı büyüyen sosyal medya platformudur ve aylık bir milyar aktif kullanıcıya ulaşması yalnızca beş yıl sürmektedir. Dans etmesiyle bilinmesine rağmen, platformda büyümeye devam eden sayısız popüler kategori var. İşletmeler onu bir pazarlama kanalı olarak kullanmanın yollarını buluyor, ancak insanların TikTok’u kullanmasının temel nedeninin eğlence olduğunu unutmayın, bu nedenle videolarınızın bununla uyumlu olduğundan emin olun. TikTok’u şu amaçlarla kullanın:

  • Trend olan zorluklara katılın
  • Komik ve ilham verici videolar yayınlayın
  • ilişkilendirilebilir ol

Yorum Yap

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CSA Logo