Dijital pazarlama ajansları, müşterilerin dijital katılımını ve internetteki keşfedilebilirliğini artırmak için bir dizi dijital odaklı pazarlama taktiği kullanan ve sonuçta daha fazla satış yapmalarına yardımcı olan kuruluşlardır.
Yakın zamanda yapılan bir araştırma , Amerikalı yetişkinlerin yaklaşık %31’inin “neredeyse sürekli” çevrimiçi olduğunu buldu. Bu, erişimi genişletmek ve daha fazla satış oluşturmak için işletme sahiplerinin geleneksel pazarlama stratejilerinin ötesine bakmaları ve çevrimiçi varlıklarıyla doğru dijital kitleyi hedeflemeleri gerektiği anlamına gelir.
Dijital pazarlama dünyasında kendi başınıza dolaşabileceğinizi düşünüyorsanız, bir dijital pazarlama ajansından yardım isteyebilirsiniz. Bu makale, dijital pazarlama ajanslarının temellerini, kapsamlarını, teknik bilgilerini ve neler bekleyebileceğinizi vurgulamaktadır.
Tavsiye Ettiğimiz Diğer Makaleler
PR Ajansı Nedir? PR Çalışması Kimlere Yapılır
Küçük İşletmeler İçin PR Çalışması Tüyoları
Dijital pazarlama ajansı nedir?
Bir dijital pazarlama ajansı; web sitesi tasarımcıları, grafik tasarımcıları, pazarlama danışmanları, yazarlar, sosyal medya pazarlama yöneticileri, dijital stratejistler ve müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik başarılı dijital pazarlama kampanyaları oluşturmak için müşterilerle birlikte çalışan diğer uzmanlardan oluşur.
Kurum içi internet pazarlama uzmanlığı olmayan veya sınırlı olan birçok işletme, dijital pazarlama çabalarını tam hizmet veren bir dijital pazarlama ajansına yaptırmayı tercih ediyor. Bu kuruluşlar , farkındalık oluşturmak, yeni müşteriler çekmek ve satışları artırmak için çok kanallı bir pazarlama stratejisi oluşturmaya yardımcı olur.
Dijital pazarlama ajansı hizmetleri
Bir dijital pazarlama ajansı, müşterilerine çeşitli hizmetler sunar. İşletmenizin çevrimiçi pazarlama hedeflerine ulaşmasına yardımcı olması için bu hizmetlerin bir kısmı veya tamamı için sözleşme yapmayı seçebilirsiniz.
- Google Reklam yönetimi
- E-posta pazarlama kampanyaları
- İçerik pazarlama
- Sosyal medya pazarlamacılığı
- SEO (arama motoru optimizasyonu)
- Web sitesi geliştirme
Dijital Pazarlama Ajansları Google Reklam yönetimi
Google Ad Manager , farklı reklam ağları ve konumlarında reklam alım satımına olanak sağlayan hepsi bir arada bir platformdur. Bu hizmet, işletmelerin derinlemesine hedeflenmiş bir reklam raporlama seçeneği sunarak daha geniş bir kitleyi hedeflemesine olanak tanır.
Bir reklamı yayınlarken izlenecek en önemli etki, gösterim sayısıdır. Bu metrik, reklamınızı kaç kişinin görüntülediğini belirler ve hedef kitleniz nezdindeki performansını gösterir.
Bir reklamı ayarlamak, izlemek, verileri analiz etmek ve hangi reklamın yayınlanacağını belirlemek bunaltıcı olabilir. Bir dijital pazarlama şirketinin yardımcı olabileceği yer burasıdır; başından sonuna kadar süreçle ilgilenirler.
E-posta pazarlama kampanyaları
Bir e-posta pazarlama kampanyasının temel amacı, mevcut ve potansiyel müşterilere veya ticari müşterilere e-posta göndermektir. Bir e-posta pazarlama satış hunisi, alıcıyı bir anket doldurmak, bir ürün satın almak veya ücretsiz deneme için kaydolmak gibi harekete geçmeye teşvik eden akılda kalıcı içerikle tasarlanmıştır.
İyi bir e-posta pazarlama kampanyası, müşterilerinizle etkileşim kurmanıza, olası satış yaratmanıza , farkındalık yaratmanıza ve satışları artırmanıza yardımcı olabilir. E-posta pazarlamasına yatırım yapmak çok karlı olabilir: Ortalama olarak, işletmeler e-posta pazarlama çabalarına harcanan her dolar için 44 dolar kazanabilir .
Bir e-posta ile pazarlama kampanyası yürütmek için bir veri tabanına, e-posta gönderici için tasarım ve içerik oluşturmaya yönelik yaratıcı bir ekibe ve yazılımı bilen ve analitiği takip edebilen bir yöneticiye ihtiyacınız vardır.
Bir dijital pazarlama ajansının tüm bu uzmanları maaş bordrosunda bulunur ve yaygın e-posta pazarlama hatalarından kaçınırken hedeflerinize verimli bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olabilir .
İçerik pazarlama
İçerik pazarlaması, sürekli olarak yüksek kaliteli içerik oluşturmayı ve dağıtmayı içeren stratejik bir yaklaşımdır. Bu içerik, hedef kitlenizi çekmenize ve elde tutmanıza yardımcı olarak gelir artışı sağlar. İçerik pazarlama kampanyaları üç tür olabilir: çevrimiçi, çevrimdışı veya karma.
Bir dijital pazarlama ajansı, içerik stratejisi geliştirme, içerik üretme ve sonuçları analiz etme dahil olmak üzere hedef kitlenizde yankı uyandıran değerli içerik oluşturmanıza yardımcı olmak için kaynaklarını kullanabilir.
Sosyal medya pazarlamacılığı
Sosyal medya, pazarlama dünyasında devrim yarattı. Twitter, Instagram ve TikTok gibi sosyal medya platformları, yeni kitlelere ulaşmayı ve ürünlerinizi tanıtmayı geleneksel yöntemlerden daha kolay hale getirdi.
Ancak, hesaplarınızı elden çıkarabileceğiniz tüm olası içeriklerle bombardımana tutmak yerine net bir dijital pazarlama stratejisine ihtiyacınız var. Çeşitli uygulamaların iyi çalışan farklı içerik formları olsa da, en iyi gönderme sürelerini değerlendirmeyi ve analitik raporlar oluşturmayı da düşünmeniz gerekir.
Facebook’u her gün 1,93 milyardan fazla kişi kullanıyor , bu da onu dünya çapında en çok kullanılan uygulamalardan biri ve markaların ürünlerini sergilemeleri ve erişimlerini genişletmeleri için harika bir platform haline getiriyor. Facebook reklam yönetimi, büyük ve küçük işletmelerin platformlarında ücretli çevrimiçi reklamlar oluşturmasına, yürütmesine ve analiz etmesine olanak tanır.
Ancak, tüm Facebook reklamları etkili değildir. Dijital pazarlama uzmanları, daha düşük maliyetle daha fazla gösterim oluşturacak bir reklam oluşturmanın ipuçlarını ve püf noktalarını bilir.
Dijital Pazarlama Ajansları Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu, birisi alakalı bir anahtar kelime aradığında organik sonuçlarda daha görünür hale gelmek için web sitenizde ve içeriğinizde değişiklikler yapma işlemidir.
SEO sıralamanızı iyileştirmenin bir anahtarı, anahtar kelime araştırmasına dayalı bir dizi anahtar kelime ve kullanıcıların arama yapma olasılığının yüksek olduğu özenle seçilmiş içerik kullanmaktır.
Web sitesi geliştirme
Arama motoru pazarlaması (SEM), SEO ve e-posta pazarlama kampanyaları için Facebook ve Google Reklamlarını kurduğunuzda, potansiyel bir müşterinin yapacağı ilk şeylerden biri web sitenizi kontrol etmektir.
Web geliştirme, işletmeniz hakkında, izleyicilere ürünleriniz veya hizmetleriniz, iletişim bilgileriniz ve diğer önemli ayrıntılarınız hakkında ayrıntılı bilgi veren web sayfaları oluşturmayı içerir. Kullanıcı dostu bir web sitesi, işletmeyi daha güvenilir ve güvenilir kılar.
Bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmanın faydaları
Birçok işletme, pazarlama ihtiyaçlarını karşılamak için genellikle dijital pazarlama ajanslarını tercih eder, çünkü ajanslar müşterilerine aşağıdaki avantajları sağlar.
- Zamandan ve paradan tasarruf edin. Tasarımcılar, yazarlar, metin yazarları, pazarlama uzmanları ve stratejistlerden oluşan kurum içi bir dijital pazarlama ekibi kullanmak size çok pahalıya mal olabilir. Yetenek edinmeye kaynak harcamak zorunda kalmadığınızdan, bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak uygun maliyetlidir. Ayrıca tam zamanlı çalışanların işlerinden ayrılma riskini de üstlenmiyorsunuz.
- Çevrimiçi varlığınız için değerli stratejiler oluşturun. Bir dijital pazarlama ajansı kiraladığınızda , işinizi daha ileriye taşımak için gereken tüm kaynaklara ve dijital reklamcılık araçlarına tam erişime sahip olursunuz. Örneğin, web sitenizi daha kullanıcı dostu hale getirebilir, dijital platformlarda reklam yayınlamaya başlayabilir, içerik ve tasarım dilinizi yükseltebilirsiniz.
- Pazarlama kampanyalarınızı yönetin. Pazarlama amaçlarınız için bir ajansın tamamını işe aldığınızda, işlerinde uzman olan koca bir ekibiniz olur. Bu, işletmeniz için satışları artırmaya ve daha fazla müşteri çekmeye yönelik farklı stratejileri anladıkları anlamına gelir. Ayrıca pazarlama kampanyalarınızı yönetebilir ve benzer müşterilerle daha önceki çalışma deneyimlerine dayanarak harekete geçebilirler.
- Web sitenize organik trafiği artırın. Bir pazarlama ajansı, arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlaması yoluyla web sitenize gelen organik trafiği artırmanıza yardımcı olabilir. Bir ajans, ücretli reklamlar kullanmak zorunda kalmadan hedef kitlenizi çeken içerikler oluşturmanıza yardımcı olabilir.
- Geliri artırın. Pazarlama ajansları, tüm pazarlama çabalarınızı optimize etmek için çalıştıklarından, doğal sonuç, işletmeniz için daha fazla gelir sağlayabilmeleridir. Organik arama, ücretli reklamlar ve e-posta kampanyaları aracılığıyla web sitenize trafik çekerler. Ayrıca, ziyaretçilerin ödeme yapan müşterilere dönüşmesini sağlamak için web sitenizi optimize ederek gelir artışı sağlarlar.
- Diğer ticari faaliyetlere odaklanma yeteneği. Bir ajans pazarlama ihtiyaçlarınızı karşıladığında, zamanınızı ilgilenmeniz gereken diğer ticari operasyonlara odaklayabilirsiniz. Dakikadaki ayrıntılara bakmanıza gerek yok, bunun yerine nihai çıktılarla sunulduğunda ince ayarlı değişiklikler önermeniz yeterli.
Dış ajansların şirket içi pazarlamadan farkı nedir?
Bir işletme, çalışanları pazarlama departmanlarında çalışmak üzere işe aldığında buna şirket içi pazarlama denir. Bu durumda, çalışanlar yalnızca işletme için çalışır ve tüm zamanlarını hedeflere ulaşmaya ve işletme için satışları artırmaya odaklar.
Kurum içi pazarlama, pazarlama departmanının ürünü veya hizmeti derinlemesine anlamasına ve potansiyel müşterilere incelikli bir şekilde pazarlamasına olanak tanır. Bu ekip üyeleri şirkete dahildir ve ürün veya hizmetle ilgili yeni bilgilerle günceldir.
Kurum içi personele sahip olmak da iletişim seviyelerini daha kolay ve net hale getirebilir. Çalışanlar aynı şirkete ait oldukları için bir güven duygusu hissederler ve bu nedenle ürün veya hizmeti kendilerininmiş gibi görürler.
Anlaşmalı bir pazarlama ajansının ve şirket içi bir pazarlama ekibinin özelliklerinin yan yana analizini keşfedin.
Pazarlama ajansı | Şirket içi pazarlama ekibi | |
---|---|---|
Personelin doğası | Bir pazar acentesi ile çalışmak, kısa sözleşmeler kullanarak çalışması gereken pazarlama ekipleri kiralamanıza olanak tanır. | Şirket içi pazarlama ekipleri genellikle ana kuruluşla birlikte çalışan daimi çalışanlardan oluşur. |
Teknolojik araçlar | Pazarlama ajanslarının en gelişmiş otomasyon ve CRM teknolojilerine erişme olasılığı daha yüksektir. | Şirket içi pazarlama ajansları, yeni yazılıma yatırım yapmadan önce ön onay ve uygun bütçeleme gerektirir. |
İletişim şekli | Genellikle sınırlı temas noktaları – bir müşteriye atanan bir avuç temsilci. | Pazarlama ekibiyle daha açık ve doğrudan iletişim. Yöneticiler, ilerlemeyi izlemek için rutin olarak görüşmelere katılabilir. |
Çalışan uzmanlığı | Tüm çalışanlar pazarlama uzmanıdır. | Şirket içi çalışanlar, özel pazarlama uzmanları olabilir veya olmayabilir. |
En iyi dijital pazarlama ajanslarını bulmak
Tüketicilerin çevrimiçi etkinliğinin artmasıyla birlikte, başarılı dijital pazarlama için bir stratejiye ve kaynaklara ihtiyacınız var. Harici bir dijital pazarlama ajansıyla sözleşme yapmak doğru seçim olabilir. Ancak, dünya çapında çok sayıda dijital pazarlama ajansıyla bu süreç göz korkutucu olabilir. İşte burada Upwork devreye giriyor!
Gereksinimlerinize uygun yetenekli serbest çalışanları ve ajansları bulmak için Project Catalog™ ‘u kullanabilirsiniz . İşte Proje Kataloğu için adım adım basit bir kılavuz:
- Araştır. Öncelikle, mevcut farklı hizmetlere göz atacak, gereksinimlerinizi daraltacak, net bir şekilde tanımlayacak ve ardından en iyi eşleşmeyi aramaya başlayacaksınız.
- Satın almak. Daha sonra özel gereksinimlerinizi satın alabilir ve paylaşabilirsiniz. Bu, işin başladığı zamandır.
- Onaylamak. Projeyi inceleme fırsatınız var. Projeyi onayladığınızda, uzmana hizmetleri için ödeme yapılır.
Proje Kataloğu, logo tasarımı, WordPress, bloglar, video düzenleme, illüstrasyon, SEO, çeviri, veri girişi, mimari, iç mimari, seslendirme hizmetleri ve web sitesi dahil olmak üzere birçok hizmette size yardımcı olabilecek yetenekli kişi veya ekipleri bulmanıza yardımcı olur. çözümler.
Bir dijital pazarlama ajansını işe alırken birkaç önemli noktayı unutmayın. İşletmenizin pazarlama ihtiyaçlarını ve hedef hedeflerini belirledikten sonra arka plan araştırması yapma zamanı. Potansiyel ajansın mevcut müşteri tabanına ulaşmaya çalışın ve kullanıcı deneyimleri hakkında bilgi alın. İzledikleri yöntem ve süreçleri ve iş felsefenize uyup uymadıklarını öğrenin.
Ajansla görüştükten sonra uygunluğu değerlendirin. Birkaç soru yardımcı olabilir.
- Ajansın sunduğu hizmetler nelerdir?
- Hangi başarılı kampanyaları paylaşabilirsiniz?
- Kampanyalar nasıl bir izlenim yarattı?
- Müşterilerin kampanyalarla ilgili geri bildirimleri nasıldı?
- Kampanyaları kim düşündü?
- Kampanyaların oluşturulması ve yürütülmesi ne kadar sürdü?
- Benim tarafımdan ne gerekiyor?
- 90 gün içinde hangi ilgili iş sonuçlarını bekleyebilirim?
- Aradığım genel sonuçlara ulaşmak ne kadar sürer?
- Hedeflemem gereken bütçe nedir?
- Tutukluluk ne kadar süreyle olacak?
- Projemi sizin tarafınızdan kim yönetecek?
- Hangi çevrimiçi ve yazılım araçlarını kullanıyorsunuz?
- Projem için özel teklifiniz nedir?
- Aynı fikirde olup olmadığımızı değerlendirebilmem için ücretli küçük bir görevi tamamlar mısın?