1. AMAZON
Amazon, çoğu ülkede lider bir e-ticaret sitesidir. Aylık yaklaşık 3 milyar ziyaretçi tahmini ile Amerika’nın en büyük e-ticaret pazarlarından biridir.
Amazon, 1994 yılında bir e-ticaret sitesi olarak başladı ve başlangıçta sadece kitap sattı. Bununla birlikte, şimdi bakarsanız, kitaplar ve edebiyat, bilgisayarlar ve elektronik, giyim ve aksesuarlar, spor malzemeleri, aletler ve donanımlar, müzik ve hatta TV ve film akışı gibi kategorilere sahiptir.
Amazon ayrıca, Amazon Prime hizmetine sahip ABD’li müşterilerine bir veya iki günlük ücretsiz gönderim sunar.
2. CRAIGSLIST
Craigslist 1995 yılında kuruldu ve tanınmış bir seri ilan platformudur. Craigslist kullanıcıları, işler, barınma, topluluk, tartışma forumları, hizmetler ve daha fazlası gibi çeşitli bölümlere bakarak satın almak veya satmak için arama yapabilir.
Craigslist’te elektronik ve teknoloji, kredi verme, yetişkin hizmetleri, satılık ürünler, aranan ürünler ve daha fazlası gibi önde gelen kategorileri de bulacaksınız.
3. TARGET
Target’ın aylık yaklaşık 258,34 milyon ziyaretçisi vardır ve ABD’deki en büyük ikinci mağaza konumundadır. Ayrıca, çevrimiçi olarak geniş bir ürün ve hizmet yelpazesi satan sağlam bir e-ticaret mağazasına sahiptir.
Kategoriler mobilya, elektronik, bakkaliye, moda ve giyim, ev ve bahçe, hijyen ürünleri, ev dekorasyonu ve daha fazlasını içerir.
Target ayrıca Target RedCard’ını da tanıttı, bu da artık bankacılıkta da bir oyuncu oldukları anlamına geliyor. Ayrıca ABD genelinde yaklaşık 1800 mağazası bulunmaktadır.
4. MACY’S
Macy’s, 90’lı yılların ABD moda markasıdır ve hala çok popülerdir. E-ticaret mağazasının aylık yaklaşık 165,29 milyon ziyaretçisi var ve çevrimiçi varlığı onu küresel bir moda ve giyim markası haline getirdi.
Macy’s e-ticaret sitesinde güzellik ürünleri, aksesuar, kozmetik, ayakkabı, erkek giyim, kadın giyim, ev, dekorasyon ve çocuk giyim gibi kategoriler bulacaksınız. Macy’s’in kendi kredi kartı da var, yani e-ticaret mağazası bankacılık ve finans sektörüne de girdi.
5. BEST BUY
Best Buy, tüketici elektroniği perakendecisi olarak başladı. Ancak günümüzde müşterilerine çeşitli ürünler sunan bir e-ticaret mağazasına dönüşmüştür. Bunlara seyahat ürünleri, mobilyalar, bebek ürünleri, fitness ürünleri, elektronik cihazlar ve aletler dahildir.
Best Buy, hayır olarak sıralanır. Aylık tahmini 192,70 milyon ziyaret rakamıyla bilgisayar elektroniği ve teknolojisi e-ticaret sitesi olarak 3. sırada yer aldı.
6. eBay
eBay, merkezi San Jose, California’da bulunan ve 1995 yılında kurulan çok uluslu bir Amerikan e-ticaret şirketidir.
Şimdiye kadar dünya çapında milyonlarca ürün teslim ettiler. Mağaza kişiselleştirilmiş ürünler, eski veya bulunması zor şeyler, kullanılmış ve yenilenmiş aletler, mücevherler, kumaşlar, perdeler, çarşaflar, otomotiv parçaları ve daha fazlasını satıyor.
Hem C2C hem de B2C satışlarını kolaylaştırır. Elektronik, sanat ve koleksiyon ürünleri, otomobil parçaları ve aksesuarları, spor malzemeleri ve daha fazlasını içeren bir dizi ürün sundukları için e-ticaret web siteleri listemizdeki yıldızlardan biridir.
eBay’in 2020 yıllık raporuna göre toplam gelir 10,27 milyar dolardı ve 2021’de yıllık gelir 10,4 milyar doları buldu.
7. WALMART
Walmart, önde gelen bir çevrimiçi Amerikan çok uluslu perakendecisidir. Kurulduğu 1992 yılından bu yana, müşterilerinden büyük beğeni toplayarak, 2022’nin yarısına bile gelmemiş olmamıza rağmen, sadece 2022’de 572,8 milyar dolar gelir elde edecek kadar büyümesini sağladı.
Şu an itibariyle yaklaşık 2.300.000 çalışanı var ve gelir bakımından dünyanın en büyük şirketi. En çok satan ürünleri Google Chromecast, televizyonlar, muzlar, tuvalet kağıtları, yavaş pişiriciler, yıkanabilir mendiller, saklama kapları, sıvı çamaşır deterjanları, boya kalemleri, yastıklar, kağıt havlular vs.’dir.
8. ETSY
Etsy, zanaat malzemeleri, eski ürünler veya el yapımı ürünler satan bir Amerikan e-ticaret pazarıdır. Giyim, çanta, mücevher, oyuncak, mobilya, ev dekorasyonu, sanat gibi ürün kategorilerinin yanı sıra birçok tedarikçiden el işi malzemeleri ve araçları bulunmaktadır.
Etsy, 2005 yılında Rob Kalin, Jared Tarbell, Haim Schoppik ve Chris Macguire tarafından kuruldu. Donald ve Doris Fisher. Merkez ofisi Brooklyn, New York, Amerika Birleşik Devletleri’ndedir.
Etsy, dünya çapındaki alıcılara 150 lb’ye kadar paketleri istediğiniz kadar hızlı teslim etmenizi sağlar. Etsy’de en çok satan ürünler, özellikle size bir Etsy mağazasına nasıl sahip olunacağını öğreten başarı kılavuzlarıdır, ardından el yapımı çantalar, küpeler, eşarplar, özel kupalar, ev dekor ürünleri, mumlar ve daha fazlası vardır.
2021’de Etsy’nin satıcıları ABD ekonomisine 14,3 milyar dolar katkıda bulundu. Yaratıcı ve sıra dışı ürünler ve fikirler için küresel bir pazar yeridir.
9. Wist
Wish , 2010 yılında San Francisco’da kuruldu. Dünya çapında 60’tan fazla ülkede aktif olarak satış yapıyor.
Wish, dünyanın en büyük e-ticaret pazarlarından biridir. Çok çeşitli uygun fiyatlı ürünler satıyor ve tüm tüketicilere kişiselleştirilmiş ve eğlenceli bir deneyim sunuyor.
Bu e-ticaret pazarı, her gün yaklaşık 900.000 ürün satıyor ve 250.000 kayıtlı satıcı ile 44 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip. Tüccarlar giyim, çanta, bebek ve çocuk eşyaları, gadget’lar ve cep telefonu aksesuarları, saatler ve mücevherler, ev dekor ürünleri, çantalar ve cüzdanlar, ev dekor ürünleri ve daha fazlasını satabilir. Wish, 2021’de yıllık 289 milyon dolarlık gelir elde etti.
10. THE HOME DEPOT
Home Depot, aletler, inşaat ürünleri ve hizmetleri satan ünlü bir Amerikan ev gereçleri perakende şirketidir. ABD, Kanada ve Meksika’da faaliyet göstermektedir.
2005 yılında Home Depot ilk çevrimiçi ev mobilyası mağazasını açtı. E-ticaret işi, Kendin Yap müşterisi, profesyonel yükleniciler ve Benim İçin Yap müşterisi için sektörün en büyük kurulum işi için bir milyondan fazla ürün sunuyor.
Home Depot , 2021’de çevrimiçi kanallarından yaptığı satışlarda 2020 mali yılına göre %14,4 artış gördü. 2021’de satışlar 151,2 milyar doları buldu.
En İyi E-Ticaret Web Sitesi Tasarım Örnekleri
Artık en iyi e-ticaret web sitelerinin ne olduğunu bildiğimize göre, e-ticaret endüstrisindeki en son web sitesi tasarım trendlerini anlamak için bazı e-ticaret web sitesi tasarım örneklerine bakalım .
11. LARQ
Larq güzel tasarlanmış bir e-ticaret sitesidir. Onu ayıran şey, fotoğrafçılığı. Çevrimiçi ürün satarken yüksek kaliteli fotoğraflar kullanmak son derece önemlidir.
Yazı tipi stili, ürünlerin son teknoloji ürünü doğasına uygun olarak çok modern ve sofistike.
Larq, son teknoloji kendi kendini temizleyen su şişelerini satıyor ve web sitesi, markasının tam bir yansıması. Web sitesi tasarımları, markanın özgünlüğünden ve güvenilirliğinden bahsediyor.
E-ticaret web sitesinin ayrıca, hedef kitlesi için öne çıkan röportajlar, seyahat destinasyonları hakkında bloglar ve diğer ilham verici şeyler içeren “Basq by Larq” adlı bir blogu vardır.
12. BLISS
Bliss , cilt, vücut ve saç bakım ürünleri satan bir çevrimiçi mağazadır. Bu web sitesini öne çıkaran şey, bir enerji kıvılcımı yayan parlak renklerin kullanılmasıdır.
Alıcılar deneyim kadar ürün için de para ödüyorlar ve eğer markanın ve ürünün enerjisi alıcının ruh halini yükseltiyorsa, o zaman harika bir markalaşma ve pazarlama yapmışsınız demektir.
Ayrıca, fotoğrafçılık da harika ve ana sayfadaki büyük fotoğraflar ürünleri çok çekici gösteriyor, bu da hedef kitlenin web sitesini daha fazla keşfetme ruh halini belirliyor.
2021’de Bliss’in yıllık geliri 212 milyon dolardı.
13. QVC
QVC , dünyanın her yerinden milyonlarca insanın onlardan alışveriş yaptığı dünyanın önde gelen dijital perakendecisidir.
İşletme, Tarte, Dooney & Bourke, Valerie Parr Hill ve daha fazlası gibi en iyi ve ünlü markalarla geniş bir ürün yelpazesi sunar.
QVC, yeni gelenleri, indirimleri veya sezonluk promosyonları vurgulamak için zıt renkler ve büyük kalın yazı tipleri kullanır. Ayrıca, anında dikkat çekmelerini sağlamak için özel teklifler ve büyük fırsatlar sekmelerini zıt renklerle vurgular.
2021’de küresel pazarlarında yaklaşık 236 milyon adet sevk ettiler. QVC, 2021’de yıllık 11,35 milyar ABD Doları gelir sağlayan, büyüyen bir küresel e-ticaret işine sahiptir.
14. GLOSSIER
Glossier, 2014 yılında Emily Weiss tarafından başlatılan kült statüsündeki bir çevrimiçi güzellik ürünü e-ticaret mağazasıdır.
2010 yılında Emily, kadınların güzelliği ve bakım rutinleri hakkında bir blog olan ‘Into the Gloss’ güzellik bloguyla başladı. Ekim 2014’te Weiss, Glossier’in ilk dört ürününü blogunda tanıttı. Güzellik markasının ürünleri artık cilt bakımı temellerinden maskelere, serumlara ve makyaj fondötenine kadar uzanıyor.
Glossier, yüksek kaliteli görüntüler kullanır ve modern ve sofistike web sitesi tasarımıyla kullanıcılara sorunsuz gezinme sunar. Web sitesi çok şık ve markanın kişiliği ile uyumlu.
Glossier kesinlikle en çok tercih ettiğim e-ticaret mağazalarından biridir. Glossier’in 2016 yılında kalıcı perakende mağazaları açmak ve markasını uluslararası boyuta taşımak için 24 milyon dolar topladığını belirtmekte fayda var . e-ticaretDB’ye göre, geçen yıl 2021’de küresel net satışları 147 milyon doları buldu.
15. IKEA
IKEA, mobilya endüstrisinde tanınmış bir mega devdir. Günümüzün dijital ortamındaki en büyük e-ticaret web sitelerinden biridir. Şu anda 38 ülkede yaklaşık 14’ünde e-ticaret operasyonları olan yaklaşık 313 mağazası var.
2017’de BAE ve Avustralya’da e-ticaret operasyonlarını başlatan IKEA, online operasyonlarını genişletmek için agresif bir şekilde çalışıyor.