Bir e-ticaret mağazası açmayı düşünüyor musunuz? Şimdi doğru zaman olabilir.

Küresel olaylar çevrimiçi alışverişte bir artışa neden olurken, giderek daha fazla tüketici harcamalarını dijital kanallara kaydırdıkça e-ticaret zaten patlama yaşıyordu.

Aslında, küresel e-ticaret satışlarının 2023’te 6,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor .

Bir büyüme fırsatı hakkında konuşun!

Bu, yakın zamanda ortadan kaybolacak bir trend değil, bu nedenle yakın gelecekte bir iş kurmak istiyorsanız, bir e-ticaret mağazası harika bir seçenektir.

Bu gönderide, nasıl başarılı bir e-ticaret mağazasına sahip olunacağını açıklayacağım, farklı türde e-ticaret mağazalarını ve platformlarını tartışacağım, bir Shopify mağazası kuracağım ve e-ticaretin 2023’teki durumuyla ilgili diğer bilgileri anlatacağım.

İster yeni başlıyor, ister işinizi büyütmek istiyor olun, başarılı bir e-ticaret mağazası oluşturmak için bilmeniz gereken her şeyi okuyun !

E-Ticaret Mağazası Nedir?

Bir e-ticaret mağazası, internette ürün ve hizmet satan bir işletmedir.

Bu, fiziksel ürünlerden dijital indirmelere kadar her şeyi içerebilir ve Shopify veya Magento gibi mağazanızı kurmak için kullanabileceğiniz bir dizi platform vardır.

E-ticaret mağazaları, Amazon veya eBay gibi çevrimiçi pazarlarda veya bağımsız web siteleri gibi birkaç farklı biçimde bulunabilir.

Ajansımın Web Sitenize Nasıl Daha Fazla Trafik Çekebileceğini Görün

  • SEO – daha fazla SEO trafiğinin kilidini açın. Gerçek sonuçlara bakın.
  • İçerik Pazarlama – ekibimiz paylaşılacak, bağlantılar alacak ve trafik çekecek destansı içerikler oluşturur.
  • Ücretli Medya – net yatırım getirisi sağlayan etkili ücretli stratejiler.

ARAMA YAP

Geçmişte, birçok işletme ürünlerini çevrimiçi veya şahsen sattı.

Çevrimiçi dünya giderek daha fazla kullanıcı dostu hale geldikçe, giderek daha fazla sayıda marka, müşteri tabanlarını genişletmek ve karlarını artırmak için gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalarının yanı sıra e-ticaret mağazaları oluşturuyor. Yalnızca 2021’de iki milyardan fazla insan çevrimiçi olarak ürün veya hizmet satın aldı .

E-ticaret mağazaları, müşteri kanallarınızı çeşitlendirmek ve daha fazla kişiye ulaşmak için harika bir yoldur.

E-Ticaret Mağazasına Sahip Olmanın Faydaları

Geleneksel perakende satış yöntemlerinden daha geniş bir kitleye ulaşabileceğiniz için çevrimiçi satış yapmak da karı artırmanın harika bir yoludur.

İstatistiklere göre Amerika Birleşik Devletleri’nde 268 milyon dijital alıcı var ve bu sayının yakın gelecekte 285 milyona çıkması bekleniyor. Hiç şüphe yok: Çok sayıda müşterinin karşısına çıkmak istiyorsanız, çevrimiçi olmanız gerekir.

E-ticaret işletmeleri, daha fazla kişiye ulaşmanın yanı sıra, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok başka avantaj sunar:

  • 7/24/365 kullanılabilirlik: Müşteriler, saat dilimleri ne olursa olsun ürünlere istedikleri zaman bakabilir.
  • Coğrafi kısıtlama yok: Müşteriler dünyanın her yerinden alışveriş yapabilir.
  • Ürün çeşitliliği: E-ticaret mağazaları genellikle geleneksel perakende mağazalarından çok daha geniş bir ürün yelpazesi sunar.
  • Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi: Müşteriler kendi ihtiyaç ve tercihlerine göre alışveriş yapabilirler.
  • Doğrudan tüketiciye satış kanalları: E-ticaret ile herhangi bir aracıya gitmenize gerek kalmaz, siz ve müşterileriniz için fiyatları düşürürsünüz.
  • Pazar taleplerine daha hızlı yanıt: E-ticaret vitrinleri dijital olduğundan, e-ticaret sahipleri mağazalarını müşteri ihtiyaç ve taleplerine göre çok daha hızlı güncelleyebilirler.

Bütün bunlar senin için ne anlama geliyor? Nasıl başarılı bir e-ticaret mağazasına sahip olacağınızı öğrenmek istiyorsanız, şanslısınız! İster tamamen çevrimiçi satış yapıyor olun, ister gerçek mekanda faaliyet gösteren bir mağazanız olsun, e-ticaretin aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok sayıda avantajı vardır:

  • daha geniş bir kitle
  • daha düşük maliyetler
  • 7/24 açık

Bir e-ticaret mağazasında, her birinin avantajları ve sınırlamaları olan, aralarından seçim yapabileceğiniz birkaç farklı platform vardır.

Aşağıdakilere dalalım.

E-ticaret Mağaza Platformları

Bir e-ticaret mağazası oluşturmanın ilk adımı bir platform seçmektir.

Birkaç farklı e-ticaret platformu türü vardır: barındırılan, kendi kendine barındırılan ve hibrit .

  • Barındırılan platformlar: Barındırılan platformlar, en popüler platform türüdür. Bunlar bir şirkete aittir ve mağazanızı oluşturmak için onların araçlarına ve şablonlarına erişiminiz vardır. Bu mağazaların kurulumu genellikle kolaydır ve ödeme işleme ve nakliye gibi yerleşik özelliklerle birlikte gelir. Dezavantajı, platformun sunduğu özelliklerle sınırlı olmanız ve mağazanızı istediğiniz kadar özelleştirememenizdir. Barındırılan popüler platformlar arasında Shopify ve BigCommerce bulunur .
  • Kendi kendine barındırılan platformlar: Kendi kendine barındırılan platformlar, sunucunuzda barındırdığınız platformlardır. Bunlar, mağazanızı özelleştirmeniz için size daha fazla esneklik sağlar, ancak kurulumu daha karmaşık olabilir ve daha fazla teknik bilgi gerektirebilir. Kendi kendine barındırılan popüler platformlar arasında WooCommerce (WordPress için) ve Adobe Commerce (Powered by Magento) bulunur .
  • Hibrit platformlar: Hibrit platformlar, barındırılan ve kendi kendine barındırılan platformların bir karışımıdır. Size, kendi kendine barındırılan platformların esnekliğinin bir kısmını sunarlar, ancak barındırılan platformların kullanım kolaylığıyla birlikte. Kurumsal ticaret ürünü Shopify Plus, hibrit bir platform örneğidir.

Hangi platformu seçmelisiniz? Bu sorunun cevabı ihtiyaçlarınıza ve teknik bilginize bağlıdır.

Mağazanızı özelleştirmek için çok fazla esneklik istiyorsanız, kendi kendine barındırılan bir platform iyi bir seçimdir.

Çok fazla teknik bilginiz yoksa veya bir mağaza kurma ve bakımını yapma zorluğuyla uğraşmak istemiyorsanız, barındırılan bir platform daha iyi bir seçimdir.

E-Ticaret Mağaza Türleri

Hangi barındırma seçeneğinin ihtiyaçlarınıza en uygun olduğunu belirledikten sonra, ne tür bir e-ticaret mağazası oluşturmak istediğinizi belirlemenin zamanı geldi.

1. Bireysel Marka E-Ticaret Mağazaları

Yalnızca ABD’de 2,5 milyon çevrimiçi bireysel perakendeci var .

Müşterileriniz için benzersiz bir alışveriş deneyimi yaratmak istiyorsanız, bireysel bir marka e-ticaret mağazası harika bir seçenektir.

Bu tür bir mağaza, mağazanızın görünüşünü, hissini ve işlevselliğini kontrol etmenizi sağlayarak tam olarak istediğiniz müşteri deneyimini yaratmanız için size daha fazla esneklik sağlar.

Ayrıca , size daha büyük e-ticaret mağazalarına göre rekabet avantajı sağlayabilecek müşteri bilgileri de dahil olmak üzere sitenizde toplanan tüm verilerin tam mülkiyetine sahipsiniz .

Ancak, bireysel bir marka e-ticaret mağazası kurmak ve yönetmek, Shopify gibi barındırılan bir platform kullanmaktan daha zor olabilir. Alışveriş sepeti yazılımınızı geliştirmeniz veya satın almanız, ödeme işlemlerini ayarlamanız ve barındırma ve güvenliğinizi yönetmeniz gerekecek.

Markanızın benzersiz kimliğini korumak ve tam olarak istediğiniz müşteri deneyimini yaratmak için daha fazla esnekliğe sahip olmak istiyorsanız, bireysel marka e-ticaret mağazaları iyi bir seçenektir.

Hızlı bir başlangıç ​​yapmak istiyorsanız ve bir e-ticaret mağazası kurmanın teknik yönleriyle uğraşmak istemiyorsanız, bir pazaryeri veya çevrimiçi perakende satış seçeneğini düşünebilirsiniz.

2. Çevrimiçi Satıcılar

Çevrimiçi perakendeciler, ürünleri doğrudan tüketicilere satan web siteleridir. En tanınmış çevrimiçi perakendeci, çok çeşitli ürünler satan Amazon’dur. Aynı zamanda, her gün kaydolan 3.700 yeni işletme ile en popülerleri arasındadır . Küresel olarak, Amazon’da yaklaşık iki milyon küçük ve orta ölçekli üçüncü taraf satıcı var .

Çevrimiçi perakendeciler, ürünlerinizi mevcut mağazalarında satmanıza olanak tanır ve karşılığında her satıştan komisyon alırlar.

Bu tür bir e-ticaret platformu, mağazalarını kurmak zorunda kalmadan hızlı ve kolay bir şekilde ürün satmaya başlamak isteyen işletmeler için iyidir.

Geniş bir kitleye ulaşmak istiyorsanız ve e-ticaret mağazanızı oluşturmak için zamanınız veya kaynaklarınız yoksa harika bir seçenek olabilir.

Ancak, genellikle toptan satış fiyatları üzerinde pazarlık yapmanız ve ürünlerinizin devam eden üretimini taahhüt etmeniz gerekir.

İşletmeniz büyümeye hazır değilse, bu sizin için en iyi seçenek olmayabilir.

Pazar Yerleri
Pazar Yerleri

3. Pazar yerleri

Ürün satmaya başlamak istiyor ancak mağazanızı kurmak istemiyorsanız üçüncü taraf bir pazar yeri kullanmayı düşünün .

Bu platformlar, mağazanızı kurma ve bakımını yapma konusunda endişelenmenize gerek kalmadan ürünleri satmanıza olanak tanır.

En popüler pazar yerlerinden bazıları, 138 milyon aktif alıcıya sahip Amazon, eBay ve yaklaşık 7,5 milyon satıcıya sahip Etsy’dir .

Çevrimiçi pazar yerlerinin dezavantajı, müşterilerinizle doğrudan bir ilişkiniz olmayacak, bu da müşteri deneyimini tam olarak kontrol edemeyeceğiniz anlamına gelir.

Ek olarak, pazar yeri tüm müşteri verilerinin sahibidir. Bu, tekrarlanan işler oluşturmak veya verileri reklam kampanyalarını yönlendirmek için kullanmak için kaybedilen fırsatlara yol açabilir .

Bununla birlikte, pazar yerlerini mevcut bir e-ticaret mağazasına ek olarak kullanabilirsiniz. Örneğin, ürününüzü web siteniz üzerinden satmak isteyebilir, aynı zamanda Amazon veya eBay’de de sunabilirsiniz.

Birden fazla satış kanalı kullanmak, daha fazla müşteriye ulaşmanıza ve genel satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Bir E-Ticaret Mağazası Nasıl Kurulur: 5 Dakikalık Hile Sayfanız

Shopify’ı kullanarak bir e-ticaret web sitesini nasıl oluşturabileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Neden Shopify’a odaklanıyorum? E-ticarete özel bir web sitesi oluşturucu arıyorsanız , Shopify kraldır. Milyonlarca insan Tesla, Pepsi ve Sephora gibi bu tür mağazaları kullanıyor .

İster sıfırdan yeni bir e-ticaret işletmesi kurmayı, ister ölçeklendirmeyi planlıyor olun, Shopify ihtiyacınız olan her şeye sahiptir. Ayrıca, size üç günlük ücretsiz deneme seçeneği sunar !

Kullanıcılar, sektöre özel şablonlardan, özel etki alanlarından, sürükle ve bırak mağaza oluşturucusundan, sınırsız ürünlerden, yerleşik ödeme işlemlerinden ve 7/24 destekten yararlanabilir. Bu özelliklerin tümü neden en iyilerden biri olduğunu gösteriyor.

Ardından şu adımları izleyin:

  • Kaydolduktan sonra, çevrimiçi mağazanızı kurmanız gerekir. Size en uygun temayı veya düzeni seçerek özelleştirebilirsiniz.
  • Ardından, web sitenizde ürünleri listelemeye başlayın. Burası aynı zamanda ürün kopyasına da dikkat etmeniz gereken yerdir ( merhaba SEO! ).
  • Ürünlerinizin beyaz bir arka plan üzerinde HD kalitesinde fotoğraflarını yükleyin. Resimlerinizin aynı boyutlara sahip olduğundan emin olun; bu, her şeyin daha düzgün görünmesini sağlar.
  • Müşterilerinizin web siteniz üzerinden ödeme yapmasına olanak tanıyan bir özellik olan ödeme ağ geçidinizi seçin. Geçerli tüm masrafları çıkardıktan sonra alacağınız para miktarını öğrenmek için işlem ücretlerini, kart türlerini ve tesis dışı ödemeyi göz önünde bulundurmalısınız.
  • Her şeyin yolunda olduğundan emin olmak için sipariş sisteminize bir test sürüşü yapın.

Bu kadar! Yeni Shopify mağazanız artık para toplamaya hazır.

Shopify E-ticaret Mağazası Kurma Adımları

Lafı daha fazla uzatmadan ayrıntılı eğitime başlayalım! İlk adımlarla zaten ilgilendiyseniz, hemen atlayabilirsiniz:

Web Sitesi Yapımı İle İlgili Önerilen Makalaler !

Web Yazılım Nedir ? Bir Web Sitesi Nasıl Yapılır ? 2023

Elon Musk’ın Yeni Eseri Ücretli Twitter Mavi Tik Aboneliği

Instagram Keşfete Düşme – En Etkili Yollar!

Facebook Mavi Tik Almanın Çok Gizli 5 Kuralı !

1. Adım: Shopify Hesabınızı Oluşturun

Shopify.com’a gidin ve hesabınızı oluşturmak için kayıt formunu kullanın. Gerekli tüm bilgileri doldurduktan sonra üç günlük ücretsiz denemenizi başlatabilirsiniz.

Benzersiz bir mağaza adı seçmeye çalışmalısınız. Ancak bu, basitlik veya alaka düzeyi pahasına olmamalıdır. Halihazırda seçilmiş bir mağaza adı girerseniz Shopify sizden başka bir ad girmenizi ister.

Web sitesi adını sıraladıktan sonra, adınız, adresiniz, ülkeniz ve iletişim numaranız gibi birkaç başka ayrıntıyı doldurmanız gerekir.

Bu ilk taramadan sonra, ürünlerinizin olup olmadığını ve sahipseniz ne satmayı amaçladığınızı yanıtlamalısınız.

Shopify’ı yeni deniyorsanız, “Ürünleriniz var mı?” bölümünde “Sadece oynuyorum” gibi seçenekleri belirleyebilirsiniz. açılır menü veya “Ne satacaksın?” bölüm.

İşiniz bittiğinde, “Bitirdim”e tıklayın.

2. Adım: Shopify Online Mağazanızı Kurun

Shopify’da hesabınızı oluşturduktan sonra, otomatik olarak mağaza yönetici ekranınıza veya kontrol panelinize yönlendirileceksiniz. Ana yönetici ekranınız, sitenizi çalışır duruma getirmek için bilmeniz gereken her şeyi size söyleyecektir.

Bu noktada mağazanızı özelleştirmeye, ürünleri yüklemeye, ödeme ve gönderim ayarlarını yapmaya başlayabilirsiniz.

Yan menü çubuğunda başka seçenekler de bulacaksınız, ancak şimdilik en iyisi temel bilgilere bağlı kalmak.

3. Adım: Mağazanız İçin Bir Tema veya Düzen Seçin

Shopify, resmi tema mağazası sayesinde çok sayıda temaya doğrudan erişim sağlar .

Her birinin tasarımcılardan tam destek alması garanti edilir, böylece mağazanızın emin ellerde olduğunu bilmenin içiniz rahat olabilir.

Bir tema seçmenin arkasındaki fikir , markaya daha uygun bir web sitesi oluşturmaktır . Bu, ziyaretçilerinizi web sitenizde daha uzun süre tutacak ve ürünlerinizi keşfetmeye teşvik edecektir.

Bunların her birinin kapsamlı bir değişiklik listesi vardır. Önceden herhangi bir kodlama bilgisine ihtiyacınız yok.

Ücretsiz temalar size hitap etmiyorsa, her zaman daha fazla özellik ve özelleştirme seçeneği ile gelen premium sürümleri seçebilirsiniz. Dürüst olmak gerekirse, doğru seçeneği seçmeniz koşuluyla, ücretsiz olanla karşılaştırıldığında bunlar da çok daha iyi görünüyor.

Shopify’ı bu kadar çok sevmemin bir başka nedeni de inanılmaz derecede kullanıcı dostu olmasıdır. Bir temada dikkate değer değişiklikler yapmaya karar verseniz bile sınırlamalar çok azdır.

Herhangi bir kodlama deneyimim yok diye endişelenmenize gerek yok. Shopify , e-ticaret web sitenizi tamamen özelleştirebilen Shopify Experts adlı uluslararası bir tasarım ajansları ekibine sahiptir . Bu uzman hizmetler için ödeme yapmanız gerekeceğini unutmayın.

Doğru Shopify temasını bulmanıza yardımcı olacak birkaç hızlı ipucu:

#1: Tema Mağazasının Tamamını Dolaşın

URL’yi ziyaret ettiğinizde şok olmaya hazır olun.

Shopify mağazanız için kullanabileceğiniz 100’den fazla tema varyasyonu elde edersiniz (bunların dışında epeyce harika ücretsiz olanlar da vardır). Bunun dışında Shopify temalarını TemplateMonster gibi diğer pazar yerlerinde de bulabilirsiniz .

Markanıza uygun ve tabii ki kişisel tercihlerinizi karşılayan bir tema seçmeye çalışın.

Ayrıca temaları ücretli veya ücretsiz, özelliklere ve sektöre göre filtreleme seçeneğiniz de vardır. Daha da seçici olmak istiyorsanız, fiyat, popülerlik ve en son için filtreler ekleyebilirsiniz.

E-Ticaret Teması
E-Ticaret Teması

#2: Temanın İncelemelerine Göz Atın

Beğendiğiniz bir temaya karar verdikten sonra canlı demosuna gidin. Tema hakkında mobil uyumlu mu yoksa duyarlı mı olduğu, sayfa hızı bilgileri, GT metrik puanları ve müşteri incelemeleri gibi daha fazla bilgi bulacaksınız .

Deneyimleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için daha önce temayı kullanan kişiler tarafından yazılan incelemeleri okumak için aşağı kaydırın.

#3: Temayı Önizleyin

Shopify, seçtiğiniz temayı canlı olarak görme seçeneği sunar. Mağazanızdaki yeşil Temayı Önizleme düğmesinin altında bulunan Demoyu Görüntüle’ye tıklayın.

Önizleme özelliği, çeşitli stillere sahip temalar için harika bir seçenektir. Yokluğunda, doğru eşleşmeyi bulana kadar kendinizi tüm seçim sürecini tekrar tekrar yaparken bulursunuz. Aman Tanrım.

#4: Shopify Temasını Alın

Belirli bir temanın demo sürümünü beğendiyseniz, yapmanız gereken tek şey onu almak için yeşil düğmeye tıklamak.

Shopify, temayı yüklemeyle ilgili onay vermenizi istediğinde Mağazamın Teması Olarak Yayınla’ya tıklayın. Seçtiğiniz temadan emin değilseniz, daha sonra istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Shopify, temanızın yüklenmesi bittiğinde sizi uyaracak ve ardından size Tema Yöneticinize gitme seçeneği sunacaktır.

Bu yönetici, yayınlanan tüm temalarınızı (en son yüklediğiniz veya etkinleştirdiğiniz) ve yayınlanmamış temaları (önceden yüklenmiş temalar) içerir.

4. Adım: Mağaza Ayarlarınızı Özelleştirin

Shopify temaları, kişisel peri anneniz gibidir. E-ticaret web sitenizin görünümünü tamamen değiştirerek, binlerce başka kullanıcı aynı temayı indirdiğinde bile ona benzersiz bir görünüm verir.

Bu nasıl mümkün olabilir? Ayarlarınızı düzenleyerek basit değişiklikler yapabilirsiniz.

Sol gezinme menüsünden Temalar’ı seçin. Canlı temanızı en üstteki bir kutuda göreceksiniz.

Bu kutu, kutunun sağ üst köşesinde bulunan iki düğme içerir. Üç noktalı ilki, temel ayar değişikliklerini yapmanızı sağlar.

Bunlardan biri temanızı çoğaltmanıza izin verir. Bunu yedek olarak yapmanızı tavsiye ederim. Yaptığınız değişiklikleri beğenmezseniz, her zaman onları silebilir ve kopyadan tekrar çalışmaya başlayabilirsiniz.

İkinci düğme Temayı Özelleştir’dir. Tıkladığınızda, mağazanızın tüm temel işlevlerini kontrol eden bir sayfaya yönlendirilirsiniz. Burası, web sitenizin gerçekten neler yapabileceğini anlamak için büyük değişiklikler yapabileceğiniz ve tüm özellikleri test edebileceğiniz yerdir.

Ürün resimlerini sayfanın solunda, sağında veya ortasında göstermek de dahil olmak üzere diğer seçenekler sayfalardaki öğeleri yeniden konumlandırmanıza olanak tanır. Ayrıca beğen, tweet, sabitle veya +1 gibi sosyal medya simgelerini görüntülemek isteyip istemediğinizi de seçebilirsiniz.

5. Adım: E-Ticaret Web Sitenizdeki Ürünleri Listeleyin

Yönetici ekranınızın sol tarafındaki menüde Ürünler’e tıklayın .

Sayfanın ortasında mavi bir Ürün Ekle düğmesi göreceksiniz. Tıklayın ve bu, ürünleriniz hakkında istediğiniz kadar ayrıntı eklemenizi sağlayacaktır.

Adları, açıklamaları ve URL’leri dahil olmak üzere, biraz SEO optimizasyonu ile yapılabilecek ürünlere dikkat edin . Müşterinize ürünleriniz hakkında net bir fikir vermek için mümkün olduğunca çok ayrıntı eklemeye çalışın.

Bu aynı zamanda ürünlerinizin tercihen beyaz bir arka planda HD kalitesinde fotoğraflarını yüklediğiniz ekrandır. Resimleriniz yüklendikten sonra, onları istediğiniz gibi yeniden düzenleyebilirsiniz, böylece onları belirli bir sırayla yüklemek zorunda kalmazsınız.

Ürün görsellerinin gücünü gerçekten yeterince vurgulayamıyorum .

Ürün görselleri satış yapmada etkilidir. Bu nedenle, öğelerin yakın çekim fotoğraflarında yalnızca özel veya benzersiz özellikleri vurgulayan en iyi resimleri eklemeye özen göstermelisiniz.

Diğer bir ipucu da, web sitenize düzenli bir görünüm kazandıracak tüm resimlerin aynı boyutlara sahip olmasını sağlamak olacaktır. Ancak, sayfalarınızın bir Pinterest panosuna benzemesini istiyorsanız, bunu da yapabilirsiniz.

Son olarak, tüm değişikliklerinizi kaydetmek için sağ üst ve alt köşelerde bulunan Ürünü Kaydet’e tıklayın.

Yine de hepsi bu değil. Fotoğraf eklerken, aynı sayfada birkaç benzer seçenek sunarak ziyaretçinizi cezbedecek koleksiyonlar oluşturmalısınız, satış yapma şansınızı artırmalısınız.

Seçenek A: Ürün Gruplarının Koleksiyonlarını Oluşturma

Bir grup üründen oluşan koleksiyon, birkaç ortak özelliği olan öğeleri içerir. İşte göz önünde bulundurabileceğiniz birkaç koleksiyon fikri:

  • indirimdeki ürünler
  • belirli renk ve boyutlarda ürünler
  • erkekler, kadınlar veya çocuklar gibi cinsiyete ve yaşa göre farklılaştırılmış öğeler
  • fanlar, şarj cihazları, takılar vb. gibi aynı ürün kategorisine ait öğeler

Burada ilginç olan, tek bir parçanın herhangi bir sayıda koleksiyonda görünebilmesidir.

Örneğin, orta beden beyaz bir gömlek en az üç koleksiyon altında listelenir: Beyaz Renk, Kadın/Erkek ve Orta Beden. Koleksiyon adlarınızı ana sayfada gezinti çubuğunda listeleyebilirsiniz .

Müşterileriniz, yalnızca belirli bir ürünü bulmak için tüm kataloğunuzu gözden geçirmek zorunda kalmayacakları için size teşekkür edeceklerdir.

Seçenek B: Manuel ve Otomatik Tahsilatlar

Yeni bir koleksiyon eklediğinizde, ürünleri nasıl ekleyeceğinizi seçebilirsiniz. Şu anda, bunu yapmanın iki yolu vardır:

  • Manuel olarak: Koleksiyona ürünleri tek tek ekler ve kaldırırsınız.
  • Otomatik olarak: Kriterleri karşılayan ürünleri otomatik olarak ekleyecek belirli seçim koşulları ayarlarsınız.

Hazır başlamışken, bir ödeme ağ geçidi de seçin. Bu, müşterilerinizin ürünler için doğrudan web siteniz üzerinden ödeme yapmasını sağlayan bir özelliktir.

Yine de tüm ödeme ağ geçitleri eşit yaratılmamıştır. En uygun bulduğunuz seçeneği seçmek için işlem ücretlerini, kart türlerini ve tesis dışı ödemeyi gözden geçirdiğinizden emin olun.

6. Adım: Vergi Ayarlarınızı Yönetin

Vergileri tahsil et ve Geçerli olan yerlerde Gönderim gerektirir onay kutularını seçin. Belirli bir ürünün adına tıkladıktan sonra bu seçenekleri Ürünler sayfasının Varyantlar bölümünde bulabilirsiniz.

7. Adım: Shopify Mağazanızı Canlı Hale Getirmek İçin Hazırlayın

Siteniz yayına girmeden önce, şirketiniz ve ürünleri nasıl teslim edeceğiniz hakkında birkaç ayrıntı daha eklemeniz gerekir.

Bu bilgileri doldurmak için Ayarlar’a gidin. Mağaza ziyaretçilerinizi de takip etmek için Google Analytics özelliğini kullanmanızı tavsiye ederim.

Test İşlemi Yapın

Bu, mağazanızın yolunda olup olmadığını görmek ve müşterilerinizin Shopify mağazanızdan sipariş verdiklerinde neler yaşadıkları hakkında fikir edinmek için nihai testtir.

Bunun için Shopify’ın Bogus Gateway’ini kullanabilirsiniz.

  • Mağaza Yöneticinizden Ayarlar’ı ve ardından Ödemeler’i seçin.
  • Kredi kartı ödeme ağ geçidini etkinleştirdiyseniz devre dışı bırakın. Düzenle’ye tıklayın ve ardından Devre Dışı Bırak’ı seçtikten sonra devre dışı bırakma işleminizi onaylayın.
  • Kredi kartlarını kabul et bölümünde, Kredi Kartı Ağ Geçidi Seç’i seçin. Bu bir açılır menü açacaktır.
  • Diğer’e ilerleyin, ardından Sahte Ağ Geçidi’ni seçin.
  • Etkinleştir’i veya daha önce Sahte Ağ Geçidini kullandıysanız Yeniden Etkinleştir’i seçin.
  • Mağazanıza geri dönün ve bir müşterinin normalde yapacağı gibi sipariş verin. Ödeme sırasında, gerçek numaralar yerine sahte kredi kartı bilgilerini girin.

Gerçek bir işlem yapmayı tercih ederseniz, bunu da yapabilirsiniz. Kendinize geri ödeme yapmak ve işlem ücreti ödemekten kaçınmak için siparişi hemen iptal etmeyi unutmayın.

8. Adım: Bir Alan Adı Alın

Sitenizi canlı hale getirmek için bir alan adına ihtiyacınız var . Size bunu yapabileceğiniz iki yol söyleyeceğim:

  • İlk olarak, Shopify’dan mağazanıza otomatik olarak eklenecek bir alan adı satın alabilirsiniz. Bu, web barındırıcıları hakkında pek bilgisi olmayan kişiler için zaman kazandıran ve harika bir yöntemdir. Maliyetler, kullandığınız uzantıya göre değişir:
  • .com’un maliyeti 11,95 ABD dolarıdır
  • Net alan adlarının maliyeti 13,95 ABD dolarıdır
  • Org. alan adı maliyeti 15,95

İkinci olarak, GoDaddy gibi bir üçüncü taraftan alan adı satın alabilirsiniz. Fiyatlar değişir ve bazılarının iki yıllık bir bağı vardır . Unutmayın, bu durumda DNS kayıtlarını sizin yönlendirmeniz gerekecek. Bunu yapmak istemiyorsanız Shopify’ın kendisinden bir alan adı satın almanız daha iyi olur.

Shopify mağazanızı bir üçüncü taraf etki alanında yayınlamak istiyorsanız aşağıdaki adımları izleyin:

1. Adım: Yeni alan adını Shopify’a ekleyin.

2. Adım: Shopify’dan şu yönergeleri izleyerek alan adınızı bağlayın:

  • Shopify yöneticinizden Settings > Domains bölümüne gidin .
  • Mevcut etki alanını bağla ‘yı tıklayın .
  • johns-apparel.info gibi etki alanınızı girin ve ardından İleri ‘yi tıklayın .
  • Alan adınızın Shopify mağazanıza bağlı olduğunu doğrulamak için Bağlantıyı doğrula seçeneğine tıklayın .

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa Shopify’ın web sitesinde bir kılavuz bulunur .

#1 Yönetici sayfasındaki sol gezinme menüsünde Ayarlar’a ve ardından Etki Alanları’na gidin. Mevcut bir etki alanı ekle düğmesini tıkladıktan sonra alan adınızı ekleyin.

#2 DNS kayıtlarınızı güncelleyin.

Aşağıdaki değişiklikleri yapmak için alan adı kayıt şirketinize (örnek: GoDaddy) giriş yapın:

@ veya ana A kaydını şu IP adresiyle değiştirin: 23.227.38.32

www CNAME’i yourstorename.myshopify.com ile ekleyin veya değiştirin.

#3 Tüm vitrin şifrelerini kaldırın.

#4 Shopify mağazanızı birincil olarak ayarlayın.

Çevrimiçi mağazanıza gidin ve Etki Alanları’na tıklayın. Açılır düğmeyi kullanarak ana etki alanınızı seçin. Ayrıca, Tüm trafiği bu etki alanına yönlendir’i işaretleyin. Bu, diğer alanlardan gelen tüm trafiğinizi birincil alanınıza yönlendirecektir.

#5 Diğer etki alanlarını ekleyin.

İlk iki adımı, kullandığınız diğer tüm alan adlarıyla tekrarlayın. Bu alanlardan gelen tüm trafik, dördüncü adımda ayarladığınız birincil alana yönlendirilecektir.

8. Adım: Satışa başlayın!

Tebrikler! Yeni Shopify e-ticaret mağazanız artık çalışır durumdadır. Artık bir e-ticaret satıcısı olmanın tadına varmaya tamamen hazırsınız.

Shopify’ın iyi yanı, her şeyi sizin için uygun ve işlevsel durumda tutmak için mağazanızı istediğiniz kadar özelleştirebilmenizdir.

En iyi sonuçları elde etmek için, sitenize ince ayar yapmak için denemeler yapmaya devam edin, teknik SEO’ya dikkat edin, SEO’nuzu e-ticaret için optimize edin ve yaygın SEO sorunlarından kaçınmaya dikkat edin .

Yorum Yap

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CSA Logo