Bir e-ticaret web sitesi oluşturmak, ürünleri satmanıza, randevu almanıza, müşteri bilgilerini toplamanıza ve daha pek çok şeye yardımcı olabilir. İlk adım, sitenizi yapmak için bir e-ticaret web sitesi oluşturucu seçmektir . Buradan, ürünleri listeleyebilir ve diğer çevrimiçi pazar yerleri ile entegrasyonlar gibi diğer özellikleri ayarlayabilirsiniz.
İşte işletmenizin e-ticaret web sitesini oluşturmak için adım adım bir kılavuz.
1. E-Ticaret Yazılımı Firmanızı Seçin
Bu, e-ticaret web sitenizi oluşturmak ve yönetmek için kullanacağınız yazılımdır. Çevrimiçi mağaza oluşturucular , basit, ücretsiz seçeneklerden kurumsal düzeyde platformlara kadar çeşitlilik gösterir. Sizin için doğru seçim, beceri seviyenize ve bütçenize bağlı olacaktır.
En iyi e-ticaret web sitesi kurucularından bazıları şunlardır:
- Shopify : Fiziksel ürünler satan ve işlerinin çoğunu çevrimiçi yapan işletmeler için hepsi bir arada bir çözüm.
- Square Online : Gerçek mekanda faaliyet gösteren işletmeler için çevrimiçi satışlara kolay bir yol sunan ücretsiz bir web sitesi oluşturucu.
- BigCommerce : Çok kanallı ticaret peşinde koşan işletmeler için gelişmiş bir çevrimiçi mağaza oluşturucu.
E-ticaret özellikleri içeren ancak mağaza oluşturmak için kullanılması gerekmeyen web sitesi oluşturucuları da vardır. Bunlar, öncelikle hizmet sağlayan veya etkinliklere ev sahipliği yapan işletmeler için daha uygun olabilir:
- Wix : Pek çok e-ticaret özelliği içeren, son derece özelleştirilebilir bir web sitesi oluşturucu.
- Squarespace : Hizmet işletmelerinin randevu almak veya özel içerik sunmak ve bazı ürünleri satmak için kullanabileceği bir web sitesi oluşturucu.
2. Bir E-Ticaret Yazılımı için web geliştiricisi tutmayı düşünün
Çoğu e-ticaret web sitesi oluşturucu, size şirketlerinden bir uzman kiralama seçeneği sunar. Bu kişi esasen sonraki iki adımı sizin yerinize atabilir – web sitenizi internette oluşturmak ve onu müşteriler için tasarlamak. Seçeneklerinizi değerlendirdikten sonra bunalmış hissediyorsanız, bu hizmetlerin ne kadara mal olduğunu öğrenin ve buna değip değmeyeceğini düşünün.
E-ticaret web sitenizi oluşturmak için bağımsız bir web geliştiricisi de tutabilirsiniz. İşletmenizin çevrimiçi mağazasını daha sonra çalıştırmak için rahatlıkla kullanabileceğiniz bir araçla çalışabileceklerinden emin olun.
3. Alan adınızı kaydedin ve bir hosting sağlayıcınızı seçin
Etki alanınız, web sitenizin URL’si veya site adresidir. Alan adınızı canlı tutmak için genellikle küçük bir yıllık ücret ödemeniz gerekir. Bunun da ötesinde, genellikle aylık bir ücretle birlikte gelen, esas olarak web sitenizin verilerinin bulunacağı bir sunucu alanı kiralamak üzere web barındırma hizmetine ihtiyacınız olacak.
Birçok e-ticaret web sitesi oluşturucu, hem alan adı kaydı hem de web barındırma sağlar. Ancak kendi seçeneklerinizi belirlemeyi tercih ederseniz, GoDaddy veya Bluehost gibi ayrı bir web barındırma hizmeti kullanabilirsiniz .
4. E-Ticaret Yazılımın Özelleştirin Tasarlayın
Birçok e-ticaret web sitesi oluşturucu, çevrimiçi mağazanızı tasarlarken üzerinde çalışabileceğiniz şablonlar olan temalar sunar. Çoğu durumda, herhangi bir teknik web tasarım becerisine ihtiyacınız olmaz — her sayfaya önceden oluşturulmuş modüller eklemek ve ödeme deneyimini özelleştirmek için sürükle ve bırak araçlarını kullanabilirsiniz.
Dijital vitrininizi oluşturmaya ek olarak şunları oluşturmak isteyebilirsiniz:
- Müşterilere işletmenizin geçmişi, misyonu ve değerleri hakkında bilgi veren bir “Hakkımızda” sayfası.
- İade ve değişim politikalarınızı açıklayan, nakliye ücretlerinizi listeleyen ve bir müşteri hizmetleri telefon numarası veya e-posta adresi sağlayan müşteri hizmetleri sayfaları.
» Ek: Küçük işletme web sitenizi iyileştirmenin 7 yolu
5. Ürün ve hizmetlerinizi listeleyin
Web sitenizin şablonu yerleştirildikten sonra sıra ürün eklemeye gelir.
Aşağıdakileri ürün listelemelerinize eklemeyi düşünün:
- Ürün fotoğrafları: Cep telefonu kamerasıyla harika ürün fotoğrafları çekebilirsiniz . Mümkünse birkaç açıdan fotoğraf çekmeyi ve ürünlerinizi kullanımda göstermeyi unutmayın.
- Ürün açıklamaları: Sattığınız her ürünün boyutları, ağırlığı ve malzemesi gibi ayrıntıları ekleyin. Müşterilerin ne satın aldıklarını anlamalarına yardımcı olmak için sık sorulan soruların yanıtlarını ekleyin.
- Ürün seçenekleri: Beden ve renk gibi seçeneklere değişken denir. Çoğu e-ticaret platformu, farklı boyut ve renklerde gelen öğeler için birden çok değişken oluşturmanıza izin verir.
- Ürün SKU’ları: Dahili stok tutma birimlerinizin veya SKU’larınızın hazır olduğundan emin olun . Bu, envanterinizi takip etmenize yardımcı olacaktır.
- Ürün fiyatlandırması: Birçok e-ticaret platformu, çeşitli tek ürün ve grup fiyatlandırma seçenekleri arasından seçim yapmanıza ve ayrıca satış ve indirimli fiyatlandırmayı birleştirmenize olanak tanır.
- Envanter: Her kalem için bir stok miktarı girin. Bazı e-ticaret platformları, ürünler satılırken envanterinizi takip ederek müşterilere “stok az” veya “stokta yok” bildirimi görüntüler.
Bir hizmet işletmesi işletiyorsanız, e-ticaret sitenizde müşterilerinizin randevu almak için kullanabileceği bir takvim de bulunmalıdır.
6. Ödeme işleme ve vergi tahsilatını ayarlayın
Bu adım, e-ticaret web sitenizi oluşturmak için kullandığınız hizmete bağlı olarak değişecektir. Örneğin, Shopify ve Square Online, sırasıyla Shopify Payments ve Square yerleşik ödeme işleme ile birlikte gelir . Farklı bir ödeme çözümü seçerseniz Shopify ekstra ücretler alır ve Square buna izin vermez.
Öte yandan, kendi işleme hizmetini sunmayan bir web sitesi oluşturucuyla çalışıyorsanız, bir çevrimiçi ödeme işlemcisi seçebilirsiniz . İşletmenize uygun bir ödeme ücreti yapısına sahip bir sağlayıcı arayın . Örneğin, yüksek hacimli satıcılar takas artı fiyatlandırma ile daha az ücret ödeyebilir.
» DAHA: Küçük işletmeler için en ucuz ödeme işleme şirketleri
7. Ürünleri nasıl göndereceğinizi belirleyin
Ödemeler gibi nakliye de bazı e-ticaret web sitesi oluşturucularında standart olarak gelir. Bazıları nakliye etiketi basımını ve müşterilerin kapılarına teslimatı destekler. Diğerleri, mağazadan teslim almayı kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir.
Kargo çözümünüz ayarlandıktan sonra, müşterilerinizin kargo ücretlerini almak için kargo ücretleri oluşturabilirsiniz. Bazı e-ticaret platformları, her bir siparişin gerçek nakliye maliyeti olan gerçek zamanlı ücretler eklemenize izin verir. Ayrıca sipariş toplamlarına göre sabit ücretler ayarlayabilir veya tüm veya belirli siparişler için ücretsiz gönderim sunabilirsiniz.
8. Diğer çevrimiçi pazar yerleri ile entegre edin
Amazon, Google, Walmart veya Instagram gibi diğer e-ticaret web sitelerinde ürün listelemek istiyorsanız, çevrimiçi mağaza oluşturucunuz yardımcı olabilir. BigCommerce gibi bazı hizmetler, bu çevrimiçi pazar yerleriyle doğrudan entegrasyonlar sunar. Diğer durumlarda, her iki hizmetin de iletişim kurmasını sağlamak için bir uygulama kullanmanız gerekebilir.
Her platformla entegre olmak zorunda değilsiniz. Markanızla en alakalı olanları seçin, ardından bu entegrasyonları kurun ve piyasaya sürmeden önce test edin. İşletmeniz büyüdükçe ek entegrasyonlar ekleyebilirsiniz.
Tavsiye Edilen Makaleler !
En iyi Hazır E-Ticaret Sitesi Sistemleri 8 Adımda E-Ticaret
Web Yazılım Nedir ? Bir Web Sitesi Nasıl Yapılır ? 2023
Dijital Pazarlama ve Dijital PR Yapmanın 5 Sırrı !
instagram’da Mağaza Kurmak İçin 7 Yöntem ! İnstagram Mağaza Rehberi !
9. E-posta pazarlama ve sosyal medya profilleri oluşturun
Henüz sahip değilseniz, işletmeniz için sosyal medya profilleri oluşturun. Her işletmenin her platformda olması gerekmez – örneğin, küçük perakendeciler için Twitter ve TikTok gerekli olmayabilir, oysa Instagram daha uygun olabilir. Ancak çoğu işletme, müşterileriyle iletişim kurmak ve ürün satmak için en azından biraz sosyal varlığa sahip olmalıdır.
Ödemeler ve nakliye gibi, birçok e-ticaret web sitesi oluşturucu yerleşik pazarlama araç takımları sunar. Doğrudan e-ticaret web sitesi oluşturucunuzdan e-posta listeleri oluşturabilir, e-posta pazarlama kampanyaları oluşturabilir, sosyal medya hesaplarınızda ürün satabilir ve promosyonlar gönderebilirsiniz.
» Ek: Ticari satışları artırmak için Facebook kullanmanın yapılması ve yapılmaması gerekenler
10. E-ticaret web sitenizi test edin ve başlatın
E-ticaret web sitenizi oluştururken son adım, birkaç test siparişini işleme koymaktır. Çevrimiçi mağaza oluşturucunuz, ödeme işlemcinize bağlanan ancak kartınızdan ücret almayan test siparişlerini desteklemelidir, ancak bir ödemeyi işleyip hemen geri ödeyebilirsiniz.
Başarıyla birkaç test siparişi gönderdikten veya e-ticaret web sitenizde gezinirken fark ettiğiniz hataları giderdikten sonra, işinizi açmaya hazırsınız.