instagram magazas

Instagram’da satış yapmak, alışveriş yapılabilir Instagram gönderileri (Instagram Alışveriş) ve Facebook Mağazaları ile entegrasyon sayesinde her zamankinden daha kolay. Instagram’da satış yapma adımları, bir işletme profili oluşturmayı, Facebook sayfanıza bağlanmayı ve ürün kataloğunuzu oluşturmayı veya mevcut çevrimiçi mağazanıza bağlamayı içerir. Son olarak, Instagram görsel bir platform olduğu için harika fotoğraflar içeren sağlam bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacak .

Bu kılavuz, Instagram’da satış yaparken izlenecek adımları ana hatlarıyla belirtir ve Instagram profilinizi öne çıkarmak için uygulanabilir ipuçlarını listeler.

1. Adım: Alışveriş Yapılabilir Bir Instagram Hesabı İçin Uygunluğunuzu Kontrol Edin

Instagram, shoppable gönderileri kullanarak ürün satabilenleri sınırlandırıyor. Instagram Shopping’i kurmadan önce şunlardan emin olun:

  • İşletmeniz, Instagram Alışveriş’in kullanılabildiği ülkeler listesinde yer alıyor .
  • Instagram’ın ticari gerekliliklerine uyan fiziksel ürünler satıyorsunuz .
  • İşletmenizin web sitesi var.
  • Instagram’da bir Facebook sayfasına bağlı bir işletme profiliniz var. İşletmeniz için nasıl bir Facebook sayfası oluşturacağınızı öğrenin .

Ayrıca, Instagram’ın bazı kısıtlamalarına dikkat edin:

  • İzin verilen ülkeler listesinin dışındaki bir pazara geçici olarak da olsa seyahat ederseniz, ürünleri etiketleme yeteneğinizi kaybedebilirsiniz. Etiketleme özelliklerine yeniden erişim kazanmanız iki hafta kadar sürebilir.
  • Dijital mal ve hizmetleri, alışveriş yapılabilir bir gönderi aracılığıyla satamazsınız. Satın alma işlemi yapmak için kullanıcıları biyografinizdeki bağlantıya yönlendirmeniz gerekecek.

2. Adım: Instagram Profilinizi İşletme Hesabına Geçirin

İşletmeniz kişisel bir Instagram hesabı kullanıyorsa, alışveriş yapılabilir gönderiler oluşturmak için bu hesabı bir işletme hesabına dönüştürmeniz gerekir.

Kişisel bir Instagram hesabını bir işletme hesabına dönüştürmek için:

  • 1. Adım: Profilinizden, ekranın sağ üst köşesindeki üç yatay çubuğa dokunun
  • Adım 2: Bu ekranın alt kısmında Ayarlar’a dokunun.
  • 3. Adım: Hesap’a dokunun
  • 4. Adım: Profesyonel Hesaba Geç’e tıklayın
  • 5. Adım: İşletme’yi seçin ve Bitti’ye dokunun
 

Ayrıntılı adım adım için Instagram’ın işletme hesabı kurulum kılavuzunu okuyabilirsiniz .

 

Şimdi, aşağıdaki adımları izleyerek bir Facebook işletme sayfasını Instagram hesabınıza bağlayın:

  • 1. Adım: Instagram profilinizden Profili Düzenle’ye tıklayın
  • 2. Adım: Kamu İşletme Bilgileri başlıklı bölümün altında Sayfayı seçin
  • 3. Adım: Bu Instagram hesabıyla ilişkilendirmek istediğiniz Facebook Sayfasını seçin veya henüz bir Facebook Sayfanız yoksa Yeni Bir Facebook Sayfası Oluştur’u seçin.

Artık bir Instagram işletme hesabı ve bir Facebook işletme sayfası olarak ayarladınız. Buradan Instagram’da reklam yayınlayabilir ve alışveriş yapılabilir gönderiler oluşturabilirsiniz.

3. Adım: Instagram’da Mağaza Kurun

Facebook ve Instagram bağlantılı platformlar olduğundan, mağazanızı ortak Ticaret Yöneticisinden yönetebilirsiniz . Ticaret Yöneticisi’nde Facebook Mağazanızı ayarlayabilir ve özelleştirebilir, Instagram Alışveriş’i etkinleştirebilir, ürün kataloğunuzu yönetebilir, ürün koleksiyonları oluşturabilir ve mağaza ölçümlerini takip edebilirsiniz.

Instagram’da bir mağaza kurmak için:

  • 1. Adım: Instagram’da ilk kez satış yapıyorsanız Ticaret Yöneticisi’nde bir mağaza oluşturmak için şu adımları izleyin .
  • 2. Adım: Halihazırda bir Instagram profil mağazanız varsa, henüz yapmadıysanız yeni mağaza deneyimine geçin .
  • 3. Adım: Ticaret hesabınıza bağlamak istediğiniz bir ürün kataloğu da seçmeniz gerekecek (bir sonraki adımda bu konuda daha fazla bilgi verilecektir.)

Mağazayı kurduktan sonra ticari varlıklarınızı Ticaret Yöneticisi ayarlarınızda yönetebilirsiniz.Instagram uygulamasından görüldüğü gibi bir Instagram Mağazası örneği. Ticaret Yöneticisi’nde vitrininizi özelleştirebilirsiniz.

 

Aklında tut:

  • Ticaret Yöneticisi’ni yalnızca bir bilgisayarda kullanabilirsiniz.
  • Ticaret hesabınızı, Instagram hesabınızı ve Facebook Sayfanızı aynı Business Manager’a bağlamanız gerekir.

 

4. Adım: Instagram Hesabınızı Bir Kataloğa Bağlayın

Bir kataloğu Instagram hesabınıza bağlamanın birkaç yolu vardır. Manuel yöntemi Facebook Katalog Yöneticisi aracılığıyla kullanabilir veya BigCommerce veya Shopify gibi onaylı bir Facebook iş ortağı aracılığıyla gidebilirsiniz . Başka bir alternatif de, resmi bir ortak olmamakla birlikte, ücretsiz bir çözüm arıyorsanız ve kapsamlı bir katalog oluşturmanız gerekmiyorsa ideal olan Square Online’ı kullanmaktır.

Sonunda cep telefonunuzdaki Instagram uygulaması aracılığıyla alışveriş yapılabilir gönderiler oluşturabilecek olsanız da, ürünlerinizi ve kataloğunuzu oluşturmak da dahil olmak üzere ilk kurulum yalnızca bir bilgisayarda yapılabilir.

5. Adım: Hesabı İnceleme İçin Gönderin

Kataloğunuz Instagram hesabınıza bağlandıktan sonra hesap onayı talep etmelisiniz.

  • Adım 1: Instagram uygulamasında profilinize gidin.
  • Adım 2: Sağ üstteki hamburger menüsüne tıklayın.
  • Adım 3: Ayarlar’a ve ardından İşletme’ye tıklayın.
  • 4. Adım: En altta Instagram Alışverişini Ayarla’yı göreceksiniz.
  • 5. Adım: Hesabınızı incelenmek üzere göndermek için belirtilen adımları izleyin.

Onay genellikle üç iş günü içinde verilir, ancak daha uzun sürebilir. Kabul durumunuzu kontrol etmek için Ayarlar’da Alışveriş’e tıklayın.

6. Adım: Instagram Uygulamasında Instagram Shopping’i açın

Instagram’dan onayınızla ilgili bir bildirim alacaksınız ve bunu aldıktan sonra Instagram’da ürün etiketleme kurulumuna geçebilirsiniz. Bunun için uygulamada Instagram Shopping’i açmanız gerekiyor. Instagram uygulamasının en son sürümüne sahip olduğunuzdan emin olun.

Ürün etiketlemeyi etkinleştirmek için şu adımları izleyin:

  • 1. Adım: Profilinize gidin ve Menü’ye dokunun
  • 2. Adım: Ayarlar’a dokunun
  • 3. Adım: İş Seçin
  • Adım 4: Alışveriş’i tıklayın. Not: Bu seçeneği yalnızca Alışveriş için onaylandıktan sonra göreceksiniz.
  • 5. Adım: Devam Et’e dokunun
  • Adım 6: Profesyonel hesabınıza bağlanmak için bir ürün kataloğu seçin.
  • 7. Adım: Bitti’yi tıklayın

7. Adım: Ürünlerinizi Satın

Uygulamanızdan Instagram Shopping’i etkinleştirdikten sonra, satışa başlama zamanı. Instagram’da ürünlerinizi satmanın birkaç yolu vardır: gönderilerde ürün etiketleyerek, Hikayelerde ürün çıkartmaları ekleyerek, profilinizdeki Mağaza deneyimi aracılığıyla, Instagram’da alışverişi tamamlama özelliğini etkinleştirerek ve Canlı Alışveriş yayını planlayarak.

IGTV ve Instagram Canlı yayınları yaparsanız, ürün etiketleri veya alışveriş linkleri de ekleyebilirsiniz. İnsanlar bir ürün etiketine tıkladıklarında, platformdan ayrılmadan da kontrol edebilecekleri ürün detay sayfasını görüntüleyebilirler.

 

Ürün etiketleri , kataloğunuzdaki ürünleri öne çıkarır ve müşterilerin Instagram Stories’de, gönderilerde, Canlı yayında ve IGTV’de sattığınız ürünler hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olur. İnsanlar bir gönderide veya hikayede ürün etiketine dokunduklarında, bir ürün detay sayfasına yönlendirilirler.

Bir ürün detay sayfası , bir ürünle ilgili tüm temel bilgileri içerir: fiyatlandırma, açıklama ve daha fazla resim. Ürün detay sayfalarının mükemmel yanı, ürünün Instagram’da etiketlendiği tüm medyaları çekmeleri ve böylece insanların farklı şekilde kullanıldığını görmeleridir.

 

İnstagram Mağazanda Ürünlerini Paylaş !

Instagram gönderilerinizi alışveriş yapılabilir hale getirmek için:

  • 1. Adım: Yeni Gönderi oluşturmak için artı simgesine dokunun
  • 2. Adım: Bir fotoğraf veya video seçin ve bir başlık, efektler ve filtreler ekleyin. İleri’ye dokunun.
  • Adım 3: Ürünleri Etiketle’ye dokunun. Etiketlemek istediğiniz fotoğraf veya videodaki ürünlere tıklayın. Not: Tek görsel ve video gönderisi başına en fazla beş ürün veya çoklu görsel gönderisi başına 20 adede kadar ürün seçebilirsiniz.
  • Adım 4: Kataloğunuzda etiketlemek istediğiniz ürünleri arayın ve ardından seçin.
  • Adım 5: Bitti’ye ve Paylaş’a dokunun.

Instagram Hikayelerine Ürün Çıkartmaları Ekleyin

Geçici ve vurgulanan Instagram Hikayelerinizi alışveriş yapılabilir hale getirmek için:

  • 1. Adım: Bir hikaye eklemek için profil resminize tıklayın
  • 2. Adım: Hikayenize yüklemek için bir fotoğraf veya video seçin
  • 3. Adım: Çıkartma tepsisinden ürün etiketini seçin
  • 4. Adım: Kataloğunuzdan öne çıkarmak istediğiniz ürünü seçin
  • 5. Adım: Bitti’ye dokunun
  • 6. Adım: Ürün etiketini hikayenizde görünmesini istediğiniz yere taşıyın. Not: Ürün etiketinin stilini, etikete dokunarak değiştirebilirsiniz.
  • Adım 7: Gönder’e dokunun ve hedef kitlenizi seçin; sonra Paylaş
 

Hesabınızdan hem yeni hem de mevcut gönderilerde ürünleri etiketleyebilirsiniz. Instagram’da ürün etiketli bir gönderi paylaştığınızda, aynı gönderiyi Facebook’ta da paylaşabilirsiniz ve aynı ürün etiketlerine sahip olur. Bunu, göndermeden önce Facebook’u değiştirerek yapabilirsiniz.

 

Instagram üzerinden ödeme almayı etkinleştirin

Instagram’da alışverişi tamamlama özelliğini etkinleştirmek, müşterilerinizin web sitenizdeki belirli bir ürün sayfasında ödeme yapmasına gerek kalmadan sipariş vermelerine olanak tanır. Özellik etkinleştirildiğinde, bir ürün sayfasında “Web Sitesinde Görüntüle” yerine “Instagram’da Ödeme Yap” düğmesini göreceksiniz.

indir 1
instagram'da Mağaza Kurmak İçin 7 Yöntem ! İnstagram Mağaza Rehberi ! 6

Bir müşteri düğmeye tıkladığında, ilk kez ödeme yaptıklarında yalnızca adını, e-postasını, fatura bilgilerini ve teslimat adresini girmesi gerekir. İlk sipariş tamamlandığında Instagram, bir sonraki alışverişlerinde kolaylık sağlamak için bilgilerini güvenli bir şekilde kaydedecektir.

Müşteriler ayrıca satın alma işlemlerini takip edebilmeleri için doğrudan Instagram’ın içinden gönderi ve teslimatla ilgili bildirimler alacaklar.

 

Şu anda Instagram’da ödeme , ABD’deki tüm uygun işletme ve içerik oluşturucu hesapları tarafından kullanılabilir . Instagram, özelliği ABD dışındaki işletmelerin kullanımına sunmak için uzun vadeli planları olduğunu belirtti.

 

Canlı Yayın Yapıp Müşteri Kazanın !

Instagram’da da canlı yayın alışverişi yapabilirsiniz ! Takipçilerle bağlantı kurmak için bir saatten üç aya kadar herhangi bir yerde canlı akışlı bir alışveriş yayınını kolayca planlayın. Hazırlanırken veya canlı yayın başlamadan önce 30 adede kadar ürün ekleyebilirsiniz .

Canlı yayın sırasında izleyicileriniz alışveriş videosuna eklenen ürünleri satın alabilir veya kaydedebilir. Bu ürünü öne çıkarmak için Canlı yayındayken her seferinde bir öğeyi sabitleyebilirsiniz ve canlı videolara yalnızca onaylanmış ürünler eklenebilir.

Kitlenizi yeni ürünler ve promosyonlar hakkında bilgilendirmek için Instagram’ın Canlı özelliğini kullanabilirsiniz. Ürünleriniz için gerçek zamanlı talebi artırabilir ve insanlara nelerin mevcut olduğunu bildirebilirsiniz. Lancôme’un Instagram Live ile etkileyici pazarlamadan nasıl yararlandığına bir göz atın : Ürünlerini ve bunları kullanma ipuçlarını öne çıkarmak için etkileyiciler Jamie Yeo ve Cheryl Wee ile ortaklık kurdu .

Instagram’da Satış Yapmak İçin İpuçları

Alışveriş yapılabilir gönderilerle Instagram’da satış yapmak artık her zamankinden daha kolay, özellikle de zaten yerleşik bir hedef kitleniz varsa. Kapsamlı bir müşteri satın alma ağınız yoksa, Instagram’da pazarlama için bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

Biyografinizdeki Bağlantıyı Kullanın

Instagram hesabınıza yalnızca tek bir harici bağlantı ekleyebilirsiniz; bu, Instagram profil biyografinizdeki URL bölümüdür. Bu çok önemli bir yer, bu yüzden bundan yararlanın. Birisi sizi Instagram’da bulduğunda, biyo sayfanızı kontrol etme ve ilgilenirse bağlantınızı tıklama olasılıkları daha yüksektir. Biyografinizde bir bağlantıya sahip olmak, çevrimiçi mağazanıza gelen trafiği teşvik edecektir.

Biyografinizdeki bağlantıyı en üst düzeye çıkarmak için:

  • Bağlantınız çok uzunsa, bir Bitly veya Google URL kısaltıcı ile kısaltabilirsiniz.
  • Takipçilerinizi sık sık bağlantıya yönlendirin. Yazı altyazılarındaki “biyografideki bağlantı” gibi ifadelerin bir nedeni vardır. Bu, insanları harekete geçmeye ve sayfanızı ziyaret etmeye teşvik edebilir.
  • İşletme tanıtımınıza bağlı olarak bağlantınızı değiştirin. Tanıtacak yeni bir şeyiniz olduğunda, biyografideki bağlantının buna karşılık geldiğinden emin olun. Takipçileriniz her zaman doğru bağlantıyı aramayacaktır, bu nedenle tanıtımını yaptığınız her şeyi bulmalarını kolaylaştırın.

Keşfet Sayfasına Girin

Instagram’ın Keşfet sayfası, bir Instagram kullanıcısının beğenebileceği gönderileri, hesapları, hashtag’leri veya ürünleri keşfetmesine yardımcı olmak için özelleştirilmiş, herkese açık fotoğraflar, videolar, Makaralar ve Hikayeler koleksiyonudur. Örneğin, biri Instagram’ın arama çubuğunda yoga kıyafetlerini ararsa, sorgularıyla alakalı videolar, makaralar ve gönderilerden oluşan bir küratör görür. Aşağıdaki resimde, arama sonuçlarında (alışveriş çantalı simge) alışveriş yapılabilecek gönderilerin nasıl yer aldığına dikkat edin.

Instagram’ın Keşfet Sayfasını bir Google Arama motoruna benzetebilirsiniz. İlgi alanlarına, arama geçmişine ve kullanıcı davranışı verilerine göre kullanıcılara hedeflenen içeriği sunar. Instagram kullanıcılarının yüzde ellisi her ay Keşfet sayfasını kullanıyor . Keşfet sayfasına girmek, bir gönderinin etkileşimini artıracak ve markanız için keşfedilebilirliği artıracaktır; bu da algoritmaya içeriğinizin alakalı olduğunu bildirir ve akışınıza daha fazla trafik çeker.

Keşfet sayfasına girmek için aşağıdakileri yapmayı düşünün:

  • Kitlenizi ve hangi içerik türünü tercih ettiklerini bilin
  • Değerli içerik paylaşın. Harika fotoğraflar çekmeyi öğrenin .
  • Gönderilerinizi karıştırın; Hikayeler, Instagram videoları, Makaralar ve gönderiler yapın
  • Aktif bir takipçi topluluğu oluşturun
  • İlgili etiketleri kullanın

Aşağıdaki Keşfet sayfasında, Instagram’da satış yaparken satışlarınızı artırmanıza da yardımcı olacak ipuçlarından daha fazlasını ele alıyoruz.

İnstagram Mağazanda Videolar Paylaş !

Videolar artık sadece bir trend değil; video pazarlama kalıcıdır. İşletmeniz pazarlama stratejilerini videoları içerecek şekilde ne kadar çabuk uyarlarsa o kadar iyidir. Instagram video gönderilerinin etkileşim oranı %1,45’tir (uzmanlar şimdiden yüksek oranda dönüşüm sağlayan bir gönderiye eşittir), her 10 Instagram kullanıcısından dokuzu haftalık olarak video izliyor . Makaralar aynı zamanda Instagram’ın en hızlı büyüyen özelliği oldu ve markalar, Makaraları ilgili bir Keşfet sayfasına ulaştıktan sonra takip sayısında artış olduğunu bildirdi.

Hikayeler, Makaralar ve IGTV (videolar) ile ilgili bazı fikirler:

  • Ürünlerinizi çalışırken sergileyin
  • Özel teklifleri ve yeni ürünleri tanıtın
  • Üretimi, paketlemeyi, nakliyeyi ve daha fazlasını göstermek için bir perde arkası yapın

Alakalı Hashtag’leri Kullanın

Instagram hashtag’leri, bir arama motorundaki anahtar kelimeler gibi çalışır. Potansiyel bir müşteri Instagram’da kolayca bir şey bulmak istediğinde, sorgusuyla ilgili bir hashtag’i hızlıca yazabilir ve karşılık gelen sonuçlar, arayacakları şeydir.

Hashtag’ler ayrıca marka bilinirliği oluşturmaya ve gönderinizi belirli bir konuya bağlamaya çalışır. Hashtag’ler doğru kullanıldığında, alışveriş yapılabilir gönderilerinizin akışta daha keşfedilebilir olmasına yardımcı olur. Müşterilerin işletmenizi bulmasını kolaylaştırmak için ürününüzle alakalı olanları kullanın.

Önerilen Diğer İnstagram Rehberleri

Taklitten Kapanan Hesabı Açma – 2022 – Rehber Konu!

Instagram Kullanıcı Adı Değiştirme – En Kolay Yöntem!

İnstagram Gizli Profil Görmenizi Sağlayacak 5 Taktik !

Instagram Hesap Açma 2022

Yorum Yap

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CSA Logo