PR Çalışması Nedir, Nasıl Yapılır, PR Çalışması Örnekleri nelerdir gibi sorulara bu içeriğimizde yanıt verdik. Genel olarak, potansiyel müşterilerin dikkatini çeken ve merak uyandıran her şey PR çalışması olarak kabul edilir.
PR çalışması sayesinde yerleşik bir markaya dönüşen ürünü, tüketiciye bir kimlik kazandırmaktadır. Halkla ilişkiler ile ilgili çalışmaları yaparken bir hata yapmak, olumsuz geri dönüşüme neden olabilir. Ayrıca PR, kısa ve uzun vadede beklentileri iletir ve markanın bilinirliğini artırmaya yardımcı olur.
PR Çalışması Nedir?
Günümüzde internetin değişik ortamlarının ortaya çıkmasıyla birlikte PR çalışması ön plana çıkmaya başladı. Bundan önce geleneksel ve maliyetli yöntemler kullanılarak çalışmalar yapılıyordu.
PR Çalışması Nedir; PR, günümüzde halkla ilişkiler çalışmalarını tanımlamak için kullanılan genel bir terimdir.
PR, birçok isimle anılabilecek türden çeviriye sahiptir. PR; piyar, pi ar ve reklam pr gibi terimleri tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bir kuruluş veya kurum tarafından bireysel ve grup kazanımlarını dengelemenin bir yoludur. Bu, iletişimde bulunanların güvenini kazanmak ve olumlu bir izlenim bırakmak için yapılan çalışmaların sonucudur “PR Çalışması Nedir?” soruyu cevaplar.
Ancak asıl amaç, izleyicilerden gelen bilgileri olumlu düşüncelere dönüştürmek ve olumsuz algıları değiştirmektir.
PR Çalışması Nasıl Yapılır?
PR Çalışması sıklıkla yapılış şekillerine göre ayrılmaktadır. PR Çalışması nasıl yapılır sorusuna doğru cevabı hangi platform seçileceği yönünde ek bir soru ile karşılamak mümkündür.
İşletme sahibiyseniz veya marka sahibiyseniz, PR sizin için listenizin başında yer alıyor. Hızla değişen dünya bunu gerektiriyor. Halkla ilişkiler çalışmasının tanımına bakarsak, insanların daha fazla insanla bağlantı kurmak için yaptıkları eylemlerdir. Bu faaliyetler çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir. En basit yöntem, sosyal medyada bir hesaba kaydolabilmeniz ve birçok kullanıcıyla etkileşim kurabilmenizdir.
Bir site ve blog sayfaları gibi yöntemler de işe yarar. Seçeneklerin yanı sıra, iş alanınızla ilgili banner, reklam veya tanıtım videosu veya metin materyali gibi başka alternatifler de oluşturabilirsiniz. En önemli şeylerden biri, içeriğin benzersiz olmasını sağlamaktır. Başka bir kaynaktan kopyalanan içerik, insanların şirketinize olan güvenini kaybetmesine neden olabilir.
PR, markanızı halka uygun bir şekilde tanıtmanın önemli bir yönüdür. Doğal olarak, bu çalışmalar genellikle uzun vadede olumlu sonuçlar verir. PR Nedir araştırması bir ağacın kökleri ile karşılaştırılabilir. Kökleri ne kadar sağlamsa ömrü o kadar uzun olur. Bu nedenle markanızın imajının yaratabileceği etkiyi en üst düzeye çıkarmak için PR çalışmaları doğru strateji ve hedeflerle yapılmalıdır.
PR (piyar) çalışma stillerine örnek olarak;
- Amacınızı Net Belirlemek,
- Hedef Kitlenizi Belirleme,
- İçerik oluşturacaksınız,
- İçerik Kullanacağınız Kanallar.
Şeklinde sıralamak mümkündür. Bu seçimler Reklam Pr ilişkinizin doğru marka yansımasına ve otoriter kavramlara hâkim olmasına sebebiyet verecek unsurdur.
Pr Ekibi Nedir?
PR ekibi, şirketler için çeşitli görevlerde her görevi yerine getirebilecek kapasitede kişilerden oluşur. PR ekibi nedir, PR Ekibi görevleri ve çalışma stillerini prosedürlere göre uygulayan ajanslardır.
Yöneticiler, liderler ve diğer katkıda bulunanlar, PR görevini becerilerine göre gerçekleştirir. PR ekibi, materyal yazmak için editörler, işletmenin imajıyla ilgilenen müşteri temsilcileri, hizmetlerin ve modelin reklamını yapmak için satış temsilcileri ve ayrıca PR kampanyasının sonuçlarını analiz etmek ve belge ve raporlar üretmek için rapor uzmanlarından oluşur.
Farklı görevler verilebilseler de iş prosedürleri aracılığıyla marka için kampanyalar yürütebildikleri için, özellikle PR çalışmaları ile ilgili topluluk ilişkilerinin yanı sıra kriz yönetimi yönetimine yardımcı olma kapasitesini gösterebilmektedirler. Çünkü PR ajansları sadece medya ve basın ilişkilerinde değil, aynı zamanda firma ve müşteri arasında da ürüne yönelik ihtiyaçlar doğrultusunda bir köprü görevi görmektedir.
PR Etmek Ne Demek?
PR basınında sıklıkla kullanılan terimler vardır ki “PR Etmek Ne Demek?” şeklinde sıkça karşılaşılan sorulardan birisidir. PR bir kurum için yapılabileceği gibi bireylere de sunulabilen bir hizmettir.
Halkla ilişkiler, halkın algısının etkili kontrolü olarak da adlandırılır. Markalar tarafından oluşturulan tanıtım ve reklam amaçlı organizasyonlara PR denir. Halkla ilişkiler alanı, büyüklüğü ne olursa olsun tüm kuruluşlar veya kişiler için hayati önem taşır. Yürütülen PR çalışmaları sayesinde hedef kitlenin ilgisi çekilerek topluma yönelik olumlu algı ve ilişki çalışması yapılmaktadır.
Öte yandan, markayı olduğu kadar kamu yönetimini de bilgilendiren, yönetimin kamu yararına hareket etme sorumluluğunu vurgulayan, trendleri öngörerek bir alarm sistemi görevi gören ve markanın yönetimine yardımcı olan bir alandır.
PR’in temel unsurları ikna, algılama ve tutumdur. Tabii ki, birincil amaç iyimser bir algı ve tutum geliştirmektir. Bu hedeflere ulaşmak için uygun içeriğin üretilmesini ve uygun iletişim araçlarının kullanılmasını sağlar. İnsanları harekete geçmeye ikna etmek için birçok etkili yöntem kullanmak mümkündür. PR Etmek deyimi ise buradan türemiş bir etkileşim yöntemlerinden sadece birisidir.
Pr Çalışması Örnekleri
PR çalışması siyasi ve kurumsal firmaların tercih ettikleri bir seçimdir. PR çalışması örnekleri sayesinde PR (pi ar)’ın çalışma mantığını daha spesifik anlamak mümkündür.
Tesla Cybertruck örneği:Elon Musk, dünyanın en zengin iş adamlarından sadece birisidir. Ancak ortalama 1-3 yıl gibi kısa bir sürede servetini ilk 10’luk sıralama içerisinden ilk 3’lük sıralamaya çekmeyi başlarmıştır. Bunun sırrı ise PR çalışma örnekleri deneyimlerinde olduğu aşikardır.
Örneğin, Tesla Cybertruck kırılmaz cam teknolojisi ile piyasa geldiğinde henüz bilinmeyen bir marka idi, ancak lansman sırasında kırılmaz camı kırılması birçok kişi gözünde eleştirilere sebebiyet vermiş olsa da; basında büyük bir algı ve Tesla Cybertruck manşetleri boy göstermiştir. Peki, durum tam aksi olarak kırılmaz camların kırılmadan satıldığını düşünsenize, durum nasıl olurdu sizce?
Tesla Uzay Aracı örneği: Elon Musk, Tesla arabasını uzaya gönderiyor; oldukça geniş ve kapsamlı bir PR vakası olarak ortaya çıkıyor. Tesla Roadster model araba roketler kullanılarak uzaya gönderildi. Dünyanın herhangi bir yerindeki en ilgi çekici yaratım olduğu düşünülüyor.
Türk Hava Yolları örneği: Türk Hava Yolları, Mayıs ayında tarihinin en büyük sosyal medya krizlerinden birini yaşadı. Başta THY çalışanlarının grev kararı alması ve şirketin greve kararlı tepki vermesiyle başlayan kriz daha sonra tırmandı. Üstelik THY’nin internet sitesi Redhack tarafından saldırıya uğrayınca işler daha da karıştı. Ancak THY, “THYDUYURU” adlı bir web sitesi oluşturarak PR çalışması örneğine imza atmıştır.
Oreo Bisküvi örneği: Oreo’nun medyadaki sosyal halkla ilişkiler çabaları çok eğlenceli ve hayranlık uyandırıcı oldu. Bu çalışmada hayal gücü ve Oreo üzerinde durulmuştur. Oreo, bilinirliğini artırmak ve Oreo’nun sosyal medyada adından söz ettirmesini sağlamak için yaptığı bu girişimde başarılı olmuştur.
Instagram Pr Çalışması
Bazı kaynaklara göre Instagram PR çalışması olarak da bilinen çalışmalar, ünlü kişiler tarafından sıklıkla tercih edilen sosyal medya PR çalışma stillerinden birisidir.
Ünlüler ve markalar artık sosyal medya profillerini doğrulamak için ulusal medya ajansları ve haber siteleri tarafından gerçekleştirilen PR çalışması alıyor. Bazı kaynaklara göre Instagram Piyar çalışması olarak da bilinen bu tür çalışmalar, kendi sektörlerindeki en saygın PR firmaları tarafından sağlanan Facebook PR hizmetleri olarak da bilinir.
Insgtagram PR süreci, firmaların markalarının Instagram’da reklamını yapmak ve Instagram’da belirli bir hedef kitleye ulaşmak için yaptıkları faaliyetleri içermektedir. İşletmeler, uygulama aracılığıyla müşterileriyle etkileşime geçmeye çalışıyor. Son derece etkili ve hedef kitleyle alakalı çalışmalar yürütmenin bir yolu var.
Aynı zamanda Instagram uygulamasının modern dünyada sıklıkla kullanıldığını düşündüğünüzde son derece mantıklı bir hamledir. Bu, müşterilerle bağlantı kurmanın veya etkili bir PR oluşturmanın en etkili yollarından biridir.
İnternetteki haber siteleri son zamanlarda sosyal medyadaki haberlere daha fazla önem veriyor. Çok sayıda haber sitesinde, haber değeri taşıması muhtemel bir duyuru içeren bir makale bulabilirsiniz.
Kendi Instagram butiği olan ve Instagram üzerinden yardım sağlayanlar için Instagram satış sayfasını kullanmak etkili bir araç olabilir. Basın bültenlerinin dağıtımı yoluyla daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için kullanılabilir.
Pr Çalışması Yapan Firmalar?
Pr çalışması yapan firmalar, adını duyduğunuz çoğu işletme veya TV kanalı ve ayrıca ünlü şahsiyetlerin yakından ilgilendikleri ajans çeşitlerine verilen isimdir.
PR, modern yaşamın çok önemli bir yönüdür ve bilinirliğini artırmak için kesinlikle gereklidir. Bütçeye dayalı çeşitli PR ajansları vardır. Bu ajanslar, duruşunuzu geliştirmek için tasarlanmıştır.
Türkiye’de başlıca hizmet veren PR firmaları;
- AjansPR: Ajans PR firması, son dönemde adından sıkça söz ettiren PR Çalışması ve PR Hizmeti veren firmaların başında yer almaktadır. Hizmetleri arasında: Haber PR Çalışması, Ulusal sitelerde PR çalışması, Ulusal televizyonlarda PR çalışması, Sosyal medya mavi tik hizmeti, medya yönetimi ve marka kimliği oluşturma gibi birçok seçenek sunmaktadır.
Firmanın global çapta hizmet sağlaması ek avantajlar sağlamaktadır. Bu sayede Türkiye’de PR Ajansı aramalarında birinci kademede seçim ve sıralama almaktadır. AjansPR firmasına ulaşmak için ajanspr.com.tr web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
- B2Press: B2press günümüzde eski markalardan birisi olarak yer almaktadır. Listede alternatif seçenekler olarak ön planda olan B2press, PR çalışması konusunda kısıtlı branşa sahiptir. Ulusal yayın yaparak kişilere Medya PR Çalışması yapmaktadır.
- Avantgarde: Avantagarde, 2004 senesinde girdiği PR ajanslığı ve medya yönetimi sektöründe oldukça eski firmalardan birisidir. Medya basın ve yönetimi ana dalı olduğu için İstanbul ve çevre bölgelerde tercih edilmektedir.
- Faveran: Faveran, 5 yıllık klasik tecrübe ve eğilim ile iletişi marka oluşturma konusunda deneyime sahip firmalardan birisidir. Dijital PR konusunda 10-15 kişilik ekip ile hizmet vermektedir.
- Aristo Bilişim: Aristo bilişim firması son dönemde genç tecrübelerden birisidir. Firmanın asli bölümü Grafik Tasarım ve PR basınlarıdır. Grafik tasarım alanında hizmet yoğunluğu sebebiyle PR yönetimi için ek görüşmeler yapılmalıdır.
PR Ajansları
Büyük bir itibara sahip olmanın yanı sıra, en iyi PR Ajansları, yaygın yanlış anlamaları ortadan kaldıran ve sorunun kökenini ortaya çıkaran benzersiz yöntemler sunar.
PR Ajansları müşterilerinin dikkatini çekmesi için iyi bir gözlemci olması, araştırmalarını doğru yapması ve markalarını doğru bir şekilde sunarak müşterilerinin gerçekte ne aradıklarını bilmeleri çok önemlidir. Bu nedenle PR ajanslarının sektörü ve işi iyice anlaması çok önemlidir.
En iyi PR ajansları da işletmeler için markalaşma sürecinin verimliliğine ve hızına katkıda bulunabilir. Ayrıca firmaların performansını artırabilecek projeleri araştırırlar ve bu girişimleri geliştirmek PR şirketlerinin izlediği temel stratejiler arasındadır. Halkla ilişkiler ajanslarının iş ilanları sayısız seçenek sunar ve donanımlı çalışanlara sahiptir. Acente sayısı en fazla olan firmalara çeşitli avantajlar sunarlar. PR ajansları sayesinde işletmeler zamanlarını daha verimli kullanma ve verimliliklerini artırma fırsatı yakalarlar. Ayrıca zaman sorunu olmayan firmalar daha kaliteli iş çıkaracaktır.
PR Ajansı Nedir?
Pr Ajansı Nedir, şirketlerin ve bireylerin iletişim kurmasına yardımcı olmaya adanmış bir iştir. Genel olarak, bir halkla ilişkiler şirketi, halkı şirketler ve onların ürün ve hizmetleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları için eğitmek için çalışır.
PR ajansı, çoğunlukla müşteri adına medya aracılığıyla halka ücretsiz iletişimler geliştirmek, oluşturmak ve dağıtmak için tutulan uzman bir hizmet sağlayıcıdır. Ayrıca görüşlerini etkileyerek kamu davranışını değiştirirler.
Medya PR Ajansları, halkın algısını yönetme ve müşterinin hedef kitlesini bağlama konusunda uzmanlaşmış halkla ilişkiler uzmanlarından oluşan bir gruptur. Bir markanın genel imajı, hedef kitlesinin ve potansiyel müşterilerinin markaya ne ölçüde güvendiğini, takdir ettiğini veya tanıdığını belirler. Bazı benzerlikler olsa da, halkla ilişkiler pazarlama ile aynı şey değildir.
PR çalışmaları, sesinizi duyurmak, itibarınızı artırmak ve hedef kitlenizin davranışlarında değişiklik yaratmak için, kim olduğunuzu tanımlayan temel ilkeleri yansıtacak ve hedef kitlenize uygun olacak şekilde iyi planlanmalıdır. Bu, bir sonraki adımı belirlemek ve iyi planlanmış bir iletişim planını son dakikaya kadar yürütmek için çok önemlidir. Düşünülmesi gereken en önemli şey, gerekli sonuçlardan kimin sorumlu olacağıdır. İletişim çalışmalarınızın doğru prosedürlere uygun olması ve sizin için olumlu sonuçlar üretmesi için tam da bu anda devreye giren PR firmaları hemen arkanızda.
PR Ajansı Ne iş Yapar?
PR ajansı ne iş yapar; sunduğu hizmetler geniş kapsamlıdır ve hedef kitleye nasıl hitap edildiğine göre geliştirilir. PR, itibar yönetimi, medya ilişkileri ve algı yönetimi, kriz iletişimi gibi çok sayıda iletişim stratejisine yönelik stratejik bir yaklaşımdır.
Bu bağlamda PR ajansları, işletmelerin çalıştıkları sektörde daha bilinçli bir yaklaşım sergilemelerine ve güvenilir bir imaj oluşturmalarına yardımcı olur. Kriz iletişim stratejilerini önceden veya anında uygulayarak, manevi ve finansal kayıplardan kaçınmaya çalışır.
Pr Ajansı Ne İş Yapar sorusuna yanıt olarak, röportaj ve haber çalışmaları, TV programı konukları gibi çeşitli etkinliklerle hedef kitle ve medya ile kurulan ilişkinin temellerini güçlendirmeye, marka bilinirliğini ve markaya olan bağlılığı artırmaya yardımcı olur.
Bu faaliyetlerin her biri PR ajansları yardımıyla profesyonel ve sistemli bir şekilde yürütülür. Halkla ilişkiler araştırması, önemli sektörlerdeki haberler veya ulusal yayınlar aracılığıyla hedef kitlenize ulaşmada önemli bir etkiye sahiptir. İyi bir medya ilişkisi ile basında kendinizi daha görünür kılmanıza ve ulaşmak istediğiniz kişiler tarafından duyulmanıza olanak sağlar. Basın ve PR hakkında ajansların uyguladıkları metotları ve hizmetleri merak edenler için Basın ve PR Yönetimi bölümünü inceleyebilirsiniz.
- Instagram Hesap Silme
- Instagram Hesap Açma
- Instagram Hesap Kurtarma gibi içeriklere de ilgili bağlantıdan ulaşabilirsiniz.