insta tk

Instagram’daki markalar ve sosyal medya içerik oluşturucuları için doğrulanmak, doğrulamanın en iyi şeklidir. Bu “mavi tik”i güvenceye almak yalnızca orijinalliğinizi doğrulamakla kalmaz, aynı zamanda markanızı temsil eden tek profilin profilinizin olmasını sağlayarak çevrimiçi varlığınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar.

Artık Instagram’ı doğrulamak kolay değil ve herkesin yapabileceği bir şey değil. Ancak bu takdiri kazanmak istiyorsanız, bu makale, Instagram’da gıpta ile bakılan doğrulama rozeti için nasıl başarılı bir şekilde başvuracağınız ve alacağınız konusunda size rehberlik edecektir.

Başlayalım.

Instagram Mavi Tık ne anlama geliyor?

Instagram’ın sözleriyle , doğrulama almak, platformun profilinizi “temsil ettiği tanınmış kişinin, ünlünün veya küresel markanın gerçek varlığı” olarak onayladığı anlamına gelir.

Yani biyografisinde mavi tik bulunan bir Instagram hesabına rastlarsanız, sahte, resmi olmayan veya hayran hesabına değil, o markanın veya kişiliğin resmi hesabına bakıyorsunuz demektir.

Netflix’in mavi doğrulanmış rozetini gösteren Instagram profiline bir örnek:

instag mavi
İnstagram Mavi Tik Almanın Bilinmeyen 10 İpucu 3

Instagram’ın doğrulama rozetleri, markaların ve içerik oluşturucuların öne çıkmasına, güvenilir görünmesine ve taklit edilmekten kaçınmasına yardımcı olur. Aynı zamanda, Instagram kullanıcılarının en sevdikleri markayı veya kişiliği ararken doğru profili bulmalarına yardımcı olurlar.

Bununla birlikte, Instagram doğrulamasına hak kazanmak için belirli kriterleri karşılamanız gerekir.

Instagram’da Mavi Tık rozeti başvurusu için gereksinimler nelerdir?

Instagram’da herkes doğrulama talebinde bulunabilir, ancak mavi tik için onay almak için belirli kriterleri karşılamanız gerekir.

Instagram’da doğrulama rozeti almanın kesin süreci ve gereksinimleri net olmasa da platform, uygun olup olmadığınızı öğrenmenize yardımcı olacak bazı yönergeler sunar.

Öncelikle, Instagram’ın Topluluk Kurallarına ve Kullanım Koşullarına uyduğunuzdan emin olun . Bunun dışında hesabınızın şu özelliklere sahip olması gerekir:

  • Gerçek: Hesabınız gerçek bir kişiye, işletmeye, markaya veya varlığa ait olmalıdır.
  • Herkese açık: Özel Instagram hesapları doğrulama için uygun değildir.
  • Eksiksiz: Profilinizin bir biyografisi ve fotoğrafı olmalı ve platformda aktif olmalısınız. Başlamanız gerekiyorsa, bir Instagram işletme profilinin nasıl oluşturulacağına dair eksiksiz bir kılavuzumuz var.
  • Benzersiz: Hesabınız, benzersiz benliğinizi veya işletmenizi temsil eden tek hesap olmalıdır. Instagram, aynı kişi veya işletme için birden fazla hesabı doğrulamaz. Ayrıca, genel faiz hesapları uygun değildir, yalnızca bireyler veya işletmeler uygundur.
  • Dikkate değer: Hesabınız, herkes tarafından bilinen, çok aranan bir kişi veya işletmeyi temsil etmeli ve birden çok özgün haber kaynağında yer almalıdır. Ücretli veya sponsorlu medya kaynakları sayılmaz.

Doğrulama rozeti almaya hak kazanmak için sahip olmanız gereken kesin bir takipçi sayısı olmadığını unutmayın. İster 100.000’den fazla takipçiniz olsun ister 10.000’den az takipçiniz olsun, yukarıda belirtilen kriterleri karşılıyorsanız yine de başvurabilirsiniz.

Ayrıca, Instagram hesabınıza bağlı Facebook Sayfası zaten doğrulanmış olsa bile, yine de Instagram’da bir doğrulama rozeti için başvurmanız gerekeceğini unutmayın .

Instagram’da doğrulama isteği nasıl yapılır?

  1. Hesabınıza giriş yapın ve sağ üstteki menüden Ayarlar’a gidin.
  2. Ayarlar içinde, “Hesap”a tıklayın ve “Doğrulama İste”yi seçin.
  3. Gerekli alanları doldurun ve ardından inceleme sürecini başlatmak için gönder düğmesine basın.

Instagram’ın belirttiği gibi, hesabınızın doğrulama için uygun olması, mutlaka bu şekilde belirleneceği anlamına gelmez. Ne yazık ki, doğrulanıp onaylanmadığınız konusunda size ne zaman bilgi verileceği konusunda garantili bir zaman çizelgesi yoktur. Ancak reddedilirse, tekrar doğrulama isteğinde bulunmayı denemeden önce 30 gün beklemeniz gerekir.

Instagram’da doğrulanmak için 10 faydalı ipucu

Instagram’da doğrulama başvurusunda bulunmaya hazırsanız, mavi rozet alma şansınızı artırmak için uygulayabileceğiniz bazı ipuçlarımız var.

İşe yaramazsa veya doğrulama sürecine girmemeye karar verirseniz, bu en iyi uygulamaları göz önünde bulundurarak genel olarak Instagram’da başarılı olabilirsiniz.

1. Instagram profilinizi tamamlayın

Instagram’ın kimliğinizi doğrulama yollarından biri de profilinize bakmaktır.

İyi yazılmış bir biyografi ve işinizi, markanızı veya kendinizi temsil eden bir profil fotoğrafı ekleyerek profilinizin %100 tamamlandığından emin olun. Örneğin profil fotoğrafına firmanızın logosunu, bio’ya ise markanızın sloganını ve web sitesini ekleyebilirsiniz.

Profilinizin eksiksiz ve orijinal olduğundan emin olmak, izleyicileriniz için güvenilirlik oluşturmanıza da yardımcı olabilir; bu, daha fazla takipçi, katılım ve medyanın ilgisini çekmenin harika bir yoludur.

2. Sosyal profillerinizi oluşturun

Diğer platformlarda güçlü bir takip oluşturmak, Instagram hesabınızın özellikle orijinal görünmesine yardımcı olabilir.

Örneğin, Twitter ile basın duyuruları arasında güçlü bağlar vardır. Bunu kendi avantajın için kullan! Adınız haberlerde veya medyada göründüğünde, bu teşhiri sosyal profillerinizi oluşturmak ve takip etmek için kullanın.

Instagram ve diğer platformlarda nasıl daha fazla takipçi kazanırsınız? Bu ipuçlarını deneyin:

  • Tutarlı bir ses ve temayla kişiliğinizi oluşturun: Pek çok marka, izleyicileriyle bağlantı kurmak için keskin bir yaklaşım deniyor. Ancak, benzersiz sesinizi çevrimiçi olarak gösterirseniz, insanlarla güçlü bir bağ kurmak çok daha kolaydır.
  • Sık ve tutarlı bir şekilde gönderi paylaşın: Herhangi bir sosyal ağda ne kadar aktif olursanız, insanları hesabınızla etkileşime geçmeye ikna etme olasılığınız o kadar artar.
  • Harika içerik geliştirin: Takipçi sayınızı artırmak için Instagram’da harika fotoğraflar yayınlayacağınız gibi, diğer kanallarınız için de bilgilendirici içerikler geliştirmelisiniz. Takipçilerinizin sizden ne beklediğini öğrenin ve onların ihtiyaçlarına uyun.

3. Kimliğe bürünen profillere dikkat edin

Kimliğinizin risk altında olduğunu iddia etmek biraz ağlayan kurt gibi gelebilir, ancak bu ipucu aslında doğrudan Instagram’dan geliyor:

“Tanınmış kişileri ve markaları temsil eden hesaplar, taklit edilme olasılığı yüksek olduğu için doğrulanır.”

Doğrulanmış rozetiniz, sizi biricik siz olarak diğerlerinden ayırır. Rastgele bir taklitçiyi takip etmediklerini bilmelerini sağlayarak takipçilerinizde güven oluşturur. İnsanlar gerçek anlaşmayı takip ettiklerini bilmek istiyor.

Kimliğinize bürünme riskiyle karşı karşıya olduğunuzu Instagram’a bildirmek, onları harekete geçmeye itebilir.

4. Hesabınızda aktif kalın

Bu bariz görünebilir, ancak platformu aktif olarak kullanmıyorsanız muhtemelen asla Instagram tarafından doğrulanmayacaksınız. Yöneticiler, Instagram doğrulamasına değer olup olmadığınızı görmeye geldiğinde, düzenli bir etkinlik arayacaklardır. Platformu kullanmıyorsanız, doğrulama sürecini başlatmanın hiçbir faydası yoktur.

Diğer tarafa da gidiyor. Instagram’da aktif değilseniz doğrulamanın ne anlamı var? Mavi Instagram onaylı rozetini alma şansınızı artırmak için:

  • Harika fotoğraflar stoklayın: Instagram tamamen estetiktir. Etkileyenler, izleyicilerine nasıl hitap edeceklerini bildikleri için takipçi kazanırlar. Takipçilerinizin sayfanızda ne görmekten hoşlandıklarını öğrenin ve fotoğraf çekmeye başlayın.
  • Insights’tan yararlanın: Instagram işletme sayfanıza gidin ve feed’inizdeki insanlarda yankı uyandıran içeriği planlamak için Insights’ı kullanın. Takipçilerinizin en aktif olduğu zamanda paylaşım yaptığınızdan emin olun . Sosyal takipçileriniz hakkında daha fazla bilgi edinmek ve kampanyalarınızı ayarlamak için Sprout Social gibi üçüncü taraf araçları kullanın .
  • Kitlenizle etkileşim kurun: Yorumlara yanıt vererek, gönderileri beğenerek ve ilgili hashtag’leri keşfederek zaman ayırmayı unutmayın. Katılım, herhangi bir sosyal platformda anahtardır.

Sprout’un Instagram Kitle Etkileşim Raporu , trendler, hashtag kullanımı, beğeniler ve diğer etkileşim ölçümleri hakkında ayrıntılı bilgiler sağlar. Bu, hesaplar veya markalar genelinde analizi kolaylaştırmaya çalışan tüm markalar için çok önemlidir.

5. Kazanılan medyanızı artırın

Instagram’ın size bu onay mührünü vermesini ister misiniz? Onlara buna değer olduğunu göster.

Neyin ortaya çıktığını görmek için kendiniz Google’a bakın. Hiç bir şey? Bunu düzeltin, çünkü geniş çapta tanınan bir markanız yoksa doğrulanacak hiçbir şey yoktur.

Unutmayın, kimin Instagram hesabına mavi düğme geleceğine karar veren bir algoritma değildir. Gerçek kişiler her isteği manuel olarak inceler ve dış güvenilirlik için neyin ortaya çıktığını görmek için muhtemelen Google gibi arama motorlarına yönelirler.

Nihayetinde, Instagram’da nasıl doğrulanacağınızı bulmak, bir istekte bulunmadan önce çalışmayı gerektirir.

Zor ama bu yüzden doğrulama rozetleri çok rağbet görüyor.

6. Instagram doğrulama rozeti almaya çalışmayın

Instagram’da doğrulanmanın tek yolu, uygulama veya Facebook’un medya ortakları aracılığıyla başvuruda bulunmaktır. Yolunuzu satın almak gibi kestirme yollara gitmeyin.

Bir doğrulama rozeti satın almaya çalışmak yalnızca etkisiz olmakla ve paranızı boşa harcamakla kalmaz, aynı zamanda Instagram’ın topluluk kurallarını ihlal ettiğiniz için cezalandırılabilirsiniz.

Örneğin, işlem sırasında herhangi bir yanlış veya yanıltıcı bilgi vermeniz, hesabınızın platformdan tamamen kaldırılmasına neden olabilir.

Bunun yerine ilgi çekici ve kullanışlı içerikler oluşturarak daha fazla gerçek Instagram takipçisi edinmeye çalışın. Çok sayıda takipçi ile Instagram’da onaylanma arasında kanıtlanmış bir ilişki olmasa da, denemekten zarar gelmez.

Ayrıca, ne kadar çok takipçiniz olursa, gerçek haberlerde veya medya kaynaklarında dikkat çekme ve hakkında konuşulma olasılığınız o kadar artar.

7. Biyografinizden Platformlar Arası Bağlantıları Kaldırın

Instagram’a göre, doğrulanmış hesapların, kullanıcıları biyografilerine Facebook veya YouTube gibi diğer sosyal medya profillerini eklemeye veya takip etmeye teşvik etmesine izin verilmiyor.

Ancak yine de biyografinize web sitenize, açılış sayfanıza ve diğer web sayfalarına bağlantılar ekleyebilirsiniz. Biyografideki Instagram bağlantısını birden çok kampanyaya, profile veya siteye trafik çekmek için başka bir strateji yolu olarak düşünün .

Instagram’da doğrulanma şansınızı artırmak için diğer sosyal profillerinizi tanıtan çapraz platform bağlantıları eklemekten kaçının.

Alternatif olarak, işletmenizin web sitesinde, pazarlama e-postalarında veya diğer sosyal medya profillerinizde Instagram profilinize bağlantılar eklediğinizden emin olun. Instagram’da platformlar arası bağlantı kurmaktan kaçınmak ikiyüzlü görünse de , Instagram’da diğer sosyal profillerinizi size bağlamak  için kullanmak , profil sahipliğinizin geçerliliğini gösterir.

8. Aranabilirliğinizi geliştirin

Instagram’da doğrulanmak için temel gereksinimlerden biri, iyi bilinmek ve çok aranmaktır. Bu, PR cephesinde daha aktif olmanız ve adınızı organik olarak duyurmaya çalışmanız gerektiği anlamına gelir.

Örneğin, yaklaşan şirket duyuruları veya ürün lansmanları için basın bültenleri yayınlamak isteyebilirsiniz. Instagram kendi araştırmasını yapar, bu nedenle adınız son zamanlarda haberlerde çıktığında başvurmak, doğrulanma şansınızı artırabilir.

Daha hızlı doğrulanmak için yapabileceğiniz başka bir şey de gönderilerinizi markalı hashtag’lerle optimize etmektir.

Bu, organik aramalarda ve Instagram’ın Keşfet sayfasında görünmenize yardımcı olabilir . Ne kadar aranabilir olursanız, doğrulanma olasılığınız o kadar artar.

9. Gönderilerinizi kişiselleştirin

Benzersiz ve orijinal bir hesap oluşturmak ve sürdürmek, Instagram’da doğrulanmak için son derece önemlidir.

Bu nedenle, hesabınızı taklitçilerden ayırt etmenize yardımcı olması için gönderilerinizi kişiselleştirmenizi öneririz.

Örneğin, hesabınıza özgü ve kopyalanması zor (veya imkansız) olan belirli bir marka sesi , görsel stil, besleme estetiği, içerik teması veya hashtag stratejisi benimseyebilirsiniz.

Gönderilerinizi kişiselleştirmenin başka yolları var mı? Kitlenize markanıza içeriden bir bakış sağlamak için perde arkası içeriği paylaşın! Sizden başka kim bu tür benzersiz içeriğe sahip olabilir?

Alternatif olarak, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik (UGC) veya markalı hashtag’ler aracılığıyla marka farkındalığını ve etkileşimi artırmak için takipçileri gönderilerde sizi etiketlemeye teşvik edin.

10. Yardımcı olması için bir reklamcı veya ajans tutun

Bu süreçte size yardımcı olması için birini tutmayı tercih ederseniz, Facebook’un Medya Ortağı Destek araçlarına erişimi olan profesyonel bir halkla ilişkiler veya dijital ajans arayın.

Erişebildikleri sektöre özel portal aracılığıyla hesabınızı doğrulamak, kullanıcı adlarını talep etmek ve sizin adınıza hesapları birleştirmek için talepler gönderebilecekler.

Size para karşılığında yapay beğeniler , katılım veya doğrulama sağlayan “satın alma” veya bot araçlarının aksine, yukarıdaki yöntemin süreçle ilgili meşru bir yardım kaynağı olduğunu unutmayın . Dolayısıyla, bir dijital ajansın IG doğrulamanızda başarılı olacağına dair bir garanti olmasa da değişikliklerinizi artırabilir.

Doğrulama rozetini kaybetmek veya Instagram’da doğrulanamamak

Instagram’da doğrulansanız bile, o mavi tik’i kaybedebileceğinizi bilin . Bu genellikle, Instagram’ın Kullanım Koşullarına ve Topluluk Kurallarına uymadığınızda veya Instagram, doğrulama başvurunuzda yanıltıcı veya yanlış bilgiler verdiğinizi tespit ettiğinde ortaya çıkar.

Doğrulanmış durumunuzu korumak için kurallara göre oynadığınızdan, platformda aktif kaldığınızdan, benzersiz ve ilgi çekici içerikler yayınladığınızdan ve hesabınızı her zaman herkese açık tuttuğunuzdan emin olun.

Herhangi bir nedenle doğrulama alamamanız durumunda, doğrulama için 30 gün sonra yeniden başvurabilirsiniz.

Hâlâ doğrulanamıyorsanız veya başvuru için uygun değilseniz , orijinalliğinizi göstermenize ve hedef kitlenizin önünde güvenilirlik oluşturmanıza yardımcı olması için yukarıda özetlenen bu ipuçlarını kullanmaya devam edin.

Doğrulanmanın buzdağının sadece görünen kısmı olduğunu unutmayın. Bir izleyici kitlesi oluşturmak, güvenilirliğinizi oluşturmak ve özgünlüğü göstermek zaman alır. Takipçilerinizle düzenli olarak etkileşime geçmek, benzersiz ve faydalı içerikler üretmek uzun vadeli bir stratejidir. Ve bunu yaparak, umarız sadece Instagram’da değil, diğer tüm sosyal medya profillerinde de doğrulanmış durumunuzu kazanır ve korursunuz.

Tavsiye edilen diğer makalelerimiz

Instagram İki Faktörlü Doğrulama Sorunu Nasıl Çözülür?

Silinen İnstagram Hesabını Kurtarmak İçin 5 Yöntem !

Instagram Kullanıcı Adı Değiştirme – En Kolay Yöntem!

Twitter da Hesap Gizlemek İçin 5 Mükemmel Yöntem

Yorum Yap

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CSA Logo