KOBI Nedir Ozellikleri ve Tanimi ve Acilimi Nedir 1 1 1024x576 1

Bir girişimci olarak işinizi büyütmek çok önemlidir; bunu yapmak için PR stratejilerini uygulamanız gerekir. Markalarınızı tanımlama ve olumlu bir imaj oluşturma konusunda karar verdiyseniz bu yazdığımız tüyoları uygulamaya geçebilirsiniz. Birçok küçük işletmenin kullandığı halkla ilişkiler stratejilerini sizler için listeledik.

Küçük İşletmeler için PR ipuçları

Halkla ilişkilerin, küçük işletmeler de dahil olmak üzere her işletmenin başarısı için hayati önem taşıdığı kanıtlanmıştır. Bununla birlikte, küçük işletmeler genellikle halkla ilişkiler faaliyetlerini gerçekleştirmek için bütçeden yoksundur. Bu nedenle, küçük işletmelerin halkla ilişkilerde çalışmak için Kendin Yap’ı öğrenmesi gerekir. 

Bir işletme sahibi olarak, bir adım öne geçmek ve işinizi büyütmek için halkla ilişkiler stratejilerini uygulamaya başlamak istiyorsunuz. Bununla birlikte, nereden başlamalı, küçük işletme girişimcisi için en iyi halkla ilişkiler yaklaşımları ve bir halkla ilişkiler kampanyası yürütmenin maliyeti ne kadardır. 

İşte bir PR kampanyasının hayati bileşenlerini ve Bunu Nasıl Kendiniz Yapacağınızı tartışan bazı ipuçları.

2022 Küçük İşletmeler İçin PR Çalışması Tüyoları

Halkla İlişkiler, küçük bir işletmenin Yatırım Getirisi elde etmesi için çok önemli bir stratejidir. Tek yapmanız gereken çok planlı ve doğru bir şekilde yatırım yapmak. PR kampanyasına özel bir bütçe ayırmanız gerekmese de ürün potansiyeline ve iş modeline göre yatırım yapmalısınız. 

Aynı zamanda hedef kitlenin özelliklerine ve küresel varlığına da bağlıdır.

1. İpucu: Kampanyanızın Hedeflerini Belirleyin

İyi bir halkla ilişkiler kampanyasının hedefleri ve hedefleri vardır. Amaçları ve hedefleri olmayan bir kampanya sonuçları masaya getiremez. Genel olarak halkla ilişkiler, bir markanın tanınmasının büyümesine ve şirketinizin itibarının oluşturulmasına odaklanır. Hedef belirleme ayrıca müşterilerin markanıza daha fazla güven duymasını sağlar. Tanıdıkları şirketle iş yapmayı severler ve iyi PR hedeflerinin bir sonucu olarak onun ürün/hizmetlerini almayı takdir ederler.

2. İpucu: Hedef Kitlenizi Belirleyin ve Bir Bağlantı Kurun

Küçük işletme sahibi olarak hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Kitlenizi belirlemeniz, onlarla bağ kurmanızı sağlayacak ve onlara daha kolay ulaşmanızı sağlayacaktır. Belirlediğiniz ve ulaştığınız kitle, marka topluluğunuzu oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Bir marka topluluğu, en sadık müşterilerinizden oluşur. Marka topluluğu, ağızdan ağza iletişim yoluyla PR oluşturmanıza yardımcı olur. Ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve içeriğinizi kullanmak için arkadaşlarını, ailelerini ve akrabalarını etkileyeceklerdir.

3. İpucu: Markanıza Güven Oluşturun

Halkla ilişkiler çabalarının temel amacı, markanıza güven oluşturmaktır. Marka topluluğunun güveni, takipçilerin ve maruz kalmanın artmasıyla sonuçlanacaktır. Tersine, güven eksikliği, marka büyümesinin azalmasına ve nihayetinde satışlarda kayıplara neden olabilir. Halkla ilişkiler çabaları, video pazarlama, özel etkinlikler düzenleme, hayır kurumlarını dahil etme ve daha fazlasını içeren çeşitli teknikler kullanarak tüketiciler ve işletmeler arasındaki uçurumu azaltır.

4. İpucu: Etkileyici Bir Marka Hikayesi Oluşturun

Bir küçük işletme sahibi olarak, marka kitlenizi bir marka topluluğuna dönüştürmek için benzersiz satış noktanızı belirlemeniz gerekir. Ardından, marka hakkındaki harika hikayenizi iletmek için eski hikaye anlatma yöntemlerini kullanın. Etkileyici bir hikaye, izleyiciye ilişki kuracak ve destekleyecek bir şey sağlar ve mükemmel bir anlatım sunar. 

5. İpucu: Müşterinizi Mutlu ve Memnun Tutun

PR’ınızı geliştirmedeki en hayati adım, müşteri hizmetinizi güçlendirmektir. Mutlu müşteri, sizin memnun müşterinizdir ve bir standartta tanımlanmış hizmetler aldığı için geri gelmeye devam edecektir. Ek olarak, müşteri memnuniyetini garanti eden mükemmel hizmet sunmak.

Hedef Belirlemek🟢
Kitleyi Belirlemek🟢
Güveni Sağlamak🟢
Marka Hikayesi Oluşturmak🟢
Müşteriyi Memnun Etmek🟢

Halkla İlişkiler ve Halkla İlişkiler Dışı Faaliyetler Arasındaki Fark

Halkla ilişkiler veya halkla ilişkiler, esasen marka hikayenizi stratejik olarak sizi vurgulayan diğer varlıklar aracılığıyla iletmek için kullanılır. PR genellikle sosyal medya gönderilerini, basında çıkan haberleri ve yüz yüze etkileşimi içerir.

Bununla birlikte, pazarlama yaparken, e-posta pazarlaması, haber bültenleri, web sitesi kullanımı SEO’su ve daha fazlası aracılığıyla ürününüzü doğrudan hedef kitlenize tanıtmanız gerekir. Küçük işletmeniz için pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmesi için bir ekip elemanına ihtiyaç duyabilirsiniz.

Küçük İşletmeler PR Çalışmasını Nasıl Yapmalı?

Küçük işletmelerin temel olarak ilk yapması gereken marka hikayesi oluşturduktan sonra markaya olan güveni arttırmasıdır. Hali hazırda markanın bilinirliği düşük olduğu için PR çalışması yapılırken markanın güvenirliği ilk planda olmalıdır.

Kaynaklar

  • https://www.benchmarkone.com/blog/free-small-business-pr/
  • https://verifalia.com/blog/benefits-pr-strategy-small-business
  • https://www.agilitypr.com/pr-news/public-relations/4-public-relations-tips-to-use-for-your-business-in-2022/
  • https://www.businessnewsdaily.com/9807-public-relations-for-small-business.html
  • https://www.uschamber.com/co/grow/marketing/small-business-pr-strategies
Yorum Yap

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CSA Logo